Hlavní obsah
Cestování

Slavkovský les. Rašeliniště, rezavé potoky, čistý vzduch a nadšená dcera

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Jiří May

Celodenní výlet se čtyřletou dcerou po hřebenech. Zpočátku byly obavy, ale nakonec převládla spokojenost na obou stranách.

Článek

Vzhledem k tomu, že nemáme hlídací babičky, museli jsme se s manželkou podělit o práci a děti. Však to znáte. Jeden chodí do práce a druhý si užívá s hodnými dětmi. Ideální ratolesti si všechno zařídí, najdou si hodnotnou zábavu, uvaří si, postarají se navzájem o sebe a jdou si spořádaně lehnou se slepicemi. Utopie. Kluky jsem odvelel na čtrnáctidenní tábor a dceru jsem zatáhl do divočiny, kde neměla šanci stěžovat si mamince. Realita.

Začali jsme hřebenovkou po Slavkovském lese. Sice mi hlásil mobil, že bude pršet, ale to nás nezastavilo. Batoh plný zálesáckých potřeb a proviantu mi dával jistotu, že nás nezaskočí nic. Dokonce jsem si pro slečinku připnul na batoh i nočník. Dámička nemá problém čůrat na kytičky, ale na kakání musí mít klid a spoustu času.

Po osmé hodině jsme již šlapali Hřebenovou cestou směr vrcholek Lysina. Bylo po dešti, nádherný čerstvý vzduch, spousta lesních zvuků a moje víla unešená blátem na cestě. Naprostý balzám na nervy. Pro oba.

Foto: Jiří May

Slavkovský les po děšti

Čmeláka, který si pobrukoval na květině, jsem prostě musel vyfotit. Jako člověku z města mi první půlhodina v lese způsobí euforii. Fotím si do zásoby a pak z toho čerpám energii, když nemohu ven.

Foto: Jiří May

Slavkovský les, květina a čmelák

Po několika kilometrech je u cesty vyhlídka s přístřeškem. Ideální na svačinu a půlhodinový pobyt na nočníku. Jako ženská zvládá dcerka více věcí najednou, takže k svačině a kakání přidala zpěv a pobízení tatínka ke sběru borůvek. Dostal jsem kelímek a hybaj sbírat.

Foto: Jiří May

Slavkovský les, přístřešek

Nedaleko vrcholku Lysiny se nachází Kladské rašeliny. Podívaná neskutečná. Omrkli jsme jen zpovzdálí. Nejspíš se tam nesmí a taky jsem nechtěl riskovat, že ze mě a dcery bude černé uhlí.

Foto: Jiří May

Slavkovský les, rašeliniště

Opatrně jsme obešli rašeliniště a vydali se podél rezavého potoka z kopce dolů, sbíraje cestou borůvky a houby. Tedy já jsem sbíral a holčina určovala co. To už ale začala vyluzovat únavné zvuky. „Nožičky, bolí, au…“

Foto: Jiří May

Slavkovský les, potok

Když jsme se vynořili z pralesa na lesní cestu, bylo na ní vidět, že potřebuje šlofíčka. Našel jsem několik klád u cesty, udělal ze sebe matraci a nechal dcerku odpočívat. Náhodní cyklisté a chodci byli ohleduplní a nechali nás dřímat.

Foto: Jiří May

Slavkovský les, šlofíček

Po probuzení byla kočička usměvavá a dokonce si šla sama natrhat borůvky. Tatínek si musel narovnat ztuhlá záda a rozcvičit přeleželé nohy. To nám ještě zbývaly asi tři kilometry k autu. Nicméně stylem od borůvky k borůvce nebyl problém vzdálenost urazit. V půl sedmé večer jsme vyrazili k domovu. Naprosto skvěle využitý den.

Trochu jsem cestou točil. Tak si to užijte i vy.

Příště Vás zavedu do přírodního parku Prelát v Mariánských Lázních.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz