Článek
EU a její hodnoty a svoboda pohybu
EU svým vznikem fascinovala v 80. letech většinu obyvatel kontinentu velkými nadějemi o svobodě, volném cestování bez hraničních kontrol, pohybem kapitálu a pracovních sil mezi jednotlivými zeměmi a růstem blahobytu.
Do té doby v Evropě nesplnitelný sen, po mnoha nepřátelstvích mezi jednotlivými národy a zeměmi s velkým odstupem „pro několik malicherností“ pro něž nebyli mocní tohoto kontinentu schopni se domluvit.
Ale dost, toto krátké a zevrubné shrnutí historie stačí..
Nyní občany jednotné Evropy zajímá, jaké priority EU prosazuje, zda-li bude se držet osvědčených zásad svého vzniku a to je volný pohyb a svoboda každého občana tvořící silný stát = EU.
Posledních pár volebních období začínají vládcové EU postupně prosazovat hodnoty na hony vzdálené každému občanovi, pomalu se bourá to co udělal Evropu Evropou..
V čem? Ptáte se také?
Vidím celou věc tak, že Naši „zelení“ spoluobčané resp politická uskupení prosazuji takové kroky, které skutečně občany omezují..
Začněme známým opatřením GD vedoucí k omezení produkce CO2 v celé Evropě (8% světový podíl lidské činnosti) a tím pomoci světu..Jenže nikdo z dotyčných neřekl a neřekne kolik mil tun vyrobí samotná příroda=planeta požáry, činností života a sopečnými erupcemi jimž vděčíme za svou existenci.
Ano, asi nelze představit, že civilizace bude donekonečna využívat tenčící se zdroje fosilních zásob paliv a surovin, přestože je planeta a život uložily hluboko do zemských vrstev k budoucímu znovuvyužití pro zachování optimálních podmínek pro život.
GD se týká svobody rozhodování a to nejen cestování a poznávání života okolních zemí jako prvotní hodnota EU, vedoucí ke sjednocování. Čím? Jen tím, že 1/2 obyvatel znemožní cestovat odejmutím dopravního prostředku bez jakých-koli náhrad , sice staršího,ale mnohdy úspornějšího nežli vozidla zcela nová.
Vidím to jako správný sedlák, selským rozumem vycházející z přírodní zkušenosti, bohužel dnes opomenuté.
Jede-li vozidlo se čtyřtaktním motorem a optimální životností 400 tis km,100 km a spotřebuje 8 litrů paliva nebo 4 litry, ano vždy vytvoří, a to souvisí s technickým poznáním naší doby, zplodiny na trase své cesty, jenže 8 je 2× tolik co 4.. Naši „zelení“ chytrolíni vymysleli limity CO2 namísto vést výrobce ke snižování spotřeby.
Jenže měření CO2 na zkušební stolici vypadá skvěle, ale v běžném provozu má tento motor (obvykle přeplňovaný tříválec) spotřebu oproti naměřeným limitům cca o 1/3 vyšší a tím vyprodukuje i více zplodin. O životnosti nehovořím ( snížila se životnost o 50%).
Závěr jednoho opatření?
Dospěli jsme tímto krokem k nárůstu spotřeby pohonných hmot, nárůstu zplodin a nárůstu energií na výrobu a likvidaci vozidel jejichž životnost je poloviční, oproti vozidlům před zavedením opatření.
Další aspekt prosazovaných „zelenými“ se týká městského provozu.
Souhlasím, že města trpí náporem vozidel a brání zpoplatněním parkování, omezením vjezdu, aby ulevila přetíženým ulicím a zplodinám ( souvisí s předchozím odstavcem).
Ozývají se hlasy „zelených“ k omezení rychlosti na 30 km/h. Při jízdě městem.
Ony hlasy však nedávali ve škole pozor na hodinách fyziky ( souvisí s technickým poznáním naší doby) protože spalovací motor potřebuje k jízdě optimální otáčky (cca 1400-2000 ot/ min) .
Jezdím osobním vozidle poměrně dlouhou dobu a také zkouším optimální otáčky -rychlost – spotřebu. Skutečně optimální spíše na hraně nastavení současnosti je 50 km/h, motor má hraničních 1400 ot/min při 4 rychlostní stupeň a spotřeba cca do 4 litr/100km (nyní používám diesel čtyřválcový motor), ale podobné pravidlo platí i pro benzínové motory. Ale při jízdě 30km/h musím přeřadit na stupeň 2. či 3. sice pojedu 30km/h, ale spotřeba vyskočí na 5 a více litr/100km.
Já v tom vidím holý nesmysl podílející se na zamořování měst.
Jakou vidím cestu?
Občané bez svobody pohybu a dostatečných příjmů budou zase jen „vazalové“ slepě poslouchající své politiky a sdělovací prostředky. Proto vidím rozvoj EU ve svobodě pohybu…
Dostatek smysluplné práce, hledající nové technologie a jejich postupné zavádění do života přetvářením odvětví formou perspektivních výhledů nám umožní optimální podmínky pro života a poznávání..
Je potřeba než přijmu jakékoli rozhodnutí přemýšlet „selským“ rozumem tak aby opatření bylo smysluplné a napomáhalo posunout EU na čelo světového vývoje, např i v elektromobilitě…
Jinak mne napadá myšlenka kdo jsou oni „zelení“ a kdo je platí, neboť řada opatření vrhá národy EU do doby temna a na chvost světového poznání. KOMU vlastně slouží? Protože Evropanům NE..