Článek
Reklama je věc, která je dnes všude kolem nás a nutí nám věci které ani nechceme. Určitě je přínosná sdělením, že někdo něco dělá jinak, lépe, levněji, ale je zcestná když ji inzerenti zaplatí aby přežil lepší konkurenci. Je v tisku, rádiu, v počítačových programech, vyhledávačích a u té bych se chvilku zastavil..
Otevřu vyhledávač, ani nestačím zadat co preferují a už na mne kouká reklama… zavírám. Zadám co potřebuji osvěžit si v paměti a znovu na mne kouká reklama.. zavíráme. Čtu novinky ze světa a zase na mne vybafne reklama.. opět zavíráme, protože mne nezajímá.. a potřetí ta samá.
Rád vyhledávání informace o historii a než naleznu co hledám vyskočí na mne reklama, jo kdyby jednou, ale asi abych nepřehlédl 4× za sebou.. a poctivě 3× zavíráme. Myslím, že z toho gesta je jasné, že o tuto informaci nestojím.
Paradoxní situace je když člověk dnes hledá jakousi věc, nalezne, zakoupí. Následně po např 2dnech otevře prohlížeč a první vyskočí reklama na věc, již jsem již zakoupil, tudíž něco co mně vůbec nezajímá.
Zajímavé je však pozadí zobrazované reklamy. Nejen z hlediska zobrazovatele, který nebere v potaz chování uživatele a poté co uživatel za sebou uzavře obratem po zobrazeni reklamy ji zobrazí znovu. S klidem v srdci si nechá od inzerenta uhradit i marné zobrazování to jest to zavřené podruhé, potřetí, počtvrté nemalým obnosem. A inzerent ten zaplatí za službu, která vlastně službou není a informací potencionálnímu zákazníkovi neodnesla.
Stejná je i situace, kdy zákazník online realizuje nákup a zobrazování je mu obtěžujícím způsobem stejné zboží. Inzerent si myslí, že informace padne na úrodnou pusu, jenže zákazník je zbožím nasycen, nákupem již potřebu uspokojil.
Jak tedy reklama slouží? Nyní hlavně zobrazitelovi pro generování neoprávněného zisku a ne inzerentovi k rozvoji podnikání a obchodu. Neslouží ani uživateli, protože v současném pojetí a nastavení je obtěžující a vlezlá.
Je třeba tuto práci změnit…