Hlavní obsah

Kudy si dezinformace razí cestu až do našich domovů?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: AI Midjourney

„Kritické myšlení nemá být jen prázdná fráze, ale každodenní návyk.“

Článek

Antikultovní organizace podle mnohých odborných publikací záměrně a cíleně manipulují s veřejným míněním. Přes všechna varování se však nadále s nimi setkáváme na mnoha mainstreamových platformách, a přestože jsou pro veřejnost v podstatě neznámí, aktivně již mnoho let vytváří náš světonázor.

Cílem mých blogů bude postupně zviditelnit jejich dílčí kroky i celkové zaměření, poukázat na relevantní souvislosti a hlavně odkrýt důsledky, které z toho plynou pro každého z nás.

Religionista Dušan Lužný například upozorňuje, že:

Představitelé antikultovního hnutí jsou velmi často mediálně vytíženi a tak fakticky vytváří obraz „sekt“ na veřejnosti. Naprostá většina prezentací antikultovních hnutí samozřejmě nesleduje vědecké cíle (…) ale je určena především široké veřejnosti. Odtud plyne také převážně žurnalistický styl, který využívá nevyřčeného podtextu a mozaikovitého vytváření obrazu náboženských skupin. (Antikultovní hnutí) tendečně a excitované hovoří o procesech, které jsou v odborné literatuře popsány neutrálně. Hovoří o těchto procesech pouze na základě tragických excesů. Výsledkem zobecnění je pak popis běžných procesů jako jevů značně nebezpečných a výjimečných.
zdroj: https://digilib.phil.muni.cz/sites/default/files/pdf/124740.pdf

Je tedy na místě začít se vší obezřetností vnímat, proč a jak antikultovní hnutí vytváří pokřivené obrazy o různých skupinách, a šíří tímto způsobem dezinformace do médií. Právě takovéto manipulativní kroky vedou nejdříve k rozdělování společnosti a následně až k represím a násilným činům. Konkrétní případy rozebereme v dalším článku.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám