Hlavní obsah
Hobby a volný čas

Tisíce včel těsně u hlavy

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay

Ne, kuklu jsem neměla. Tak proč jsem se nebála? Prostovlasá, bez čepice. Tisíce včel létajících těsně kolem mé hlavy. Moc jsem neviděla skrze ně kolem sebe. Přesto se mi nic nestalo. Ani jedno žihadlo. V čem to vězí?

Článek

Je to vcelku jednoduché. Nebála jsem se jich, protože jsem je právě krmila.

A ony neměly v tu chvíli zájem mě napadnout, ale nadšeně kroužily kolem mé hlavy a celého mého těla přilákány vůní teplého cukrového roztoku. Servírovaného do speciální části jejich úlů.

Krmení včel

Náhodný kolemjdoucí užasl a zdálky na mě volal, jestli jsem se nezbláznila, jestli nepotřebuji pomoc a jestli se nebojím.

Neměla jsem důvod se bát, při krmení mají včely prostě jiné zájmy než bodat vetřelce.

Je dobré vědět, kdy je bezpečné k včelám přistoupit i bez ochranného obleku a kukly.

A kdy ne.

V jiné situaci, zdánlivě podobné, bych to od nich pěkně schytala.

A mohlo by jich tam být klidně jen pár.

Hlídkující včely

Včelky si hlídají vchod do svých domečků, úlů. A pokud se člověk potuluje poblíž a je v jejich letové dráze, snadno může dostat žihadlo.

Obzvláště, pokud se včelkám nelíbí i něco dalšího. Například zvuk motorové sekačky, jedoucí kolem úlu. V takovém případě někdy útočí. Obvykle jedna nebo několik málo.

Kdo uteče, vyhraje.

Tato pravidla pochopitelně nejsou samospasitelná, mohou mít výjimky.

Nevím, co by se stalo, kdybych je šla krmit třeba v nevhodném počasí. A raději to ani nezkouším.

Je úžasné, jak pouhým pozorováním přírody člověk objevuje taje chování zvířecí říše a jak je toto chování proměnlivé, předvídatelné, ale občas i nevyzpytatelné.

Aura

Samotný pobyt v blízkosti včel má zvláštní náboj, je blahodárný. Ne nadarmo si někteří lidé rádi jdou do včelína zdřímnout, nebo v něm nechávají lahve s pitnou vodou, kterou pak pijí a mají z ní dobrý pocit. Lepší, než kdyby ve včelíně nepostála.

Je to něco mezi nebem a zemí.

Vibrace včel, jejich dokonalá spolupráce, komunita.

Nevím, jak jinak by se dalo pochopit, co mě to k nim pořád táhlo, i když jsem zrovna neměla u nich žádnou potřebnou práci. A zkontrolované už ten den byly.

Stavějte si úly co nejblíže svému domečku, ať se moc nenachodíte, až zjistíte, že je u nich dobře.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz