Hlavní obsah
Cestování

Pěšky z Moravy do Santiaga de Compostela, 81. den: Bible ve všech jazycích

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Jolana T

V roce 2014, ve svých 22 letech, jsem absolvoval cestu z Domanína do španělského poutního města Santiago de Compostela. Prošel jsem 6 zemí, celkem cca 3 400 km a cesta mi trvala 88 dní. Denně vás obeznámím s tím, co jsem jako poutník prožíval.

Článek

(Pereje – Triacastela)

V 5:15 h zvoní budík jedné z holek. Jen se otočím a spím dál. Vstávám až v 7 h a snídám sušenky, nic jiného totiž nemám. Prvních pár kilometrů jdu po rovince po silnici, takže ve svižném tempu vcházím do Trabadela, kde nakupuji. Teď mě čeká výstup na kopec.

A je to „fest“ do kopce, ale snažím se zachovat rychlé tempo. V takovém tempu jsem došel až do Cebreira. Je tu na vrcholku kostel a okolo něho osada a pár ubytoven. Jdu do kostela, kde je právě mše v němčině. Procházím se tu a vidím stojan a několik desítek Biblí snad ve všech jazycích. Když jsem našel češtinu, jdu si chvilku sednout a něco si přečíst. Ještě v kostele pak hledám, co je to za poutní místo. Našel jsem, že se tu kdysi dávno proměnila hostie v maso a víno v krev Pána Ježíše. Vše se událo při mši a hostie i kalich jsou zde vystaveny. Chvilku jsem se zdržel. Když už jsem vyšel z kostela, tak je tu moc lidí. Jdu dál. U ubytovny už čeká pořádná fronta, než otevřou. To je hrozné. Od oběda čekat v řadě, aby se na mě dostalo místo v ubytovně. Proč to ti poutníci dělají? Chtějí snad nejlepší postel? Nebo místo u okna? Já si třeba dopředu nevybírám ubytování. Prostě jdu až do večera a pak najdu místo, kde přespím. Když není, jdu dál, až najdu ubytovnu, kde místo je. Jak mám vědět, kolik ten den ujdu kilometrů?

Jdu dál, je to chvíli z kopce a pak prudké stoupání do Fonfria, kde si v baru dávám colu a pivko. Už zbývá jen pár kilometrů do cíle, kam bych chtěl přijít. Po cestě dolů mi volá Bubi. Asi 20 min jsme klábosili, takže cesta do Triacastela mi rychle uběhla.

První ubytovna je plná, tak to zkouším v další, kde je sice ubytování za 9 €, ale zato tady mají „prý“ vše. Wifi ovšem nefunguje. To znamená, že jdu po večeři hned spát, abych mohl ráno vstát co nejdřív. Zítra mám v plánu ujít asi 52 km.

Dnes jsem ušel 42 km a utratil 27 €. Díky +

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz