Hlavní obsah
Láska, sex a vztahy

Šedý rozvod (IV) – Politické intermezzo

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Pokračování lehce nevážného povídání o tom, jaké to je, když se v padesáti znenadání ocitnete znovu na partnerské startovní čáře. Pro plnohodnotný zážitek je doporučeno četbu začít od prvního dílu.

Článek

Jsem krystalicky čistý muž. To se s mírným úsilím dá poznat podle vzhledu, ale zásadní rozlišovací znak je to, že jsem opravdu ani trochu neproniknul do ženského světa a způsobu uvažování. Navíc jsem nepoučitelný, takže v průběhu let jsem hned několikrát nabyl dojmu, že tentokrát už to konečně chápu. A pokaždé přišlo vystřízlivění.

Dobře to ilustruje případ, kdy jsem ještě v předmanželském věku docílil milostného úspěchu, na který jsem byl neuvěřitelně pyšný. Cestou ve vlaku při dvoudenním sportovním klání mi do oka padlo pohledné děvče, které následně podlehlo zničující kombinaci brutální inteligence, oslňujícího šarmu a lehce nedbalé elegance. Pocit vládce všech alfasamců mi vydržel několik dlouhých týdnů. Pak mi jedna kamarádka dotyčné s šibalským pohledem v očích prozradila, že už na nádraží ona vyvolená pronesla: „Holky, vidíte támhle toho vysokého kluka? Tak ten dnes stráví noc se mnou.“ Tato lekce, že v ženském světě je všechno jinak, než jak to vidí vševědoucí pán tvorstva, mi bohužel nestačila.

Takže, když se mě jednou moje žena zeptala, jestli je krásná, jsem místo stručného: „Ovšem, jsi naprosto dokonalá!“ začal filozofovat. Podstatou mého sdělení bylo, že ji miluji, a proto mi připadá krásná za všech okolností. I když se na výletě v dešti vyválí v blátě nebo v těhotenství překoná váhou 4 pytle cementu. Je prostě moc milá a vůbec není potřeba, aby vypadala jako modelka ze světových časopisů, protože pro mne bude vždycky ta nej. Na to jsem byl taky neuvěřitelně pyšný, jak jsem to skvěle zmáknul, prostě romantika jak v Titanicu na přídi, jen místo druhořadého Di Capria jsem to obstaral sám.

Ani ve snu jsem si nedokázal představit, že dámské řídící středisko ve zlomku vteřiny mé sdělení vyhodnotí jako naléhavou potřebu kompletně změnit celkové vzezření. Do akce se pustilo zlehka, došlo na cvičení, kosmetiku a občas přibyl nějaký pěkný kousek oblečení, který jak z udělání byl zrovna ve slevě. Ale když jsem odmítnul opustit naši čerstvě vybudovanou haciendu u lesa, snaha nabrala zcela jiný rozměr. Oblečení a nezbytné doplňky nenápadně expandovaly z původně vyhrazených prostor do koupelny, ložnice a dál, až pár kousků obuvi doputovalo i do garáže. Přirozeně příjemný vzhled obohatily dodatečné vychytávky, které zvětšily délku i lesk nehtů, řas i vlasů, a nakonec došlo i na vyztužení klíčových ženských partií. U posledního zákroku jsem konečně pocítil záchvěv inženýrského souznění duší, které mi tak dlouho chybělo. Protože když na stavbě potřebujete poladit nějaký detail, taky vám do ruky padne silikon.

Takové vylepšení oblin už není úplná maličkost, ale okolnosti tomu zrovna přály, protože ženu právě zase jednou vyprovodili z práce. Díky tomu měla spoustu času podstoupit zákrok i následnou rekonvalescenci a taky odstupné, které bylo nejlepší investovat do zvýšení sebevědomí pošramoceného ztrátou zaměstnání. Nějaké splácení hypotéky ji naštěstí vrásky nedělalo, jinak by bylo potřeba investovat ještě do liftingu obličeje.

Modernizační projekt měl absolutní prioritu v úsilí i prostředcích, a po pár měsících tu místo milého děvčete, které rádo skotačilo v přírodě obklopené rodinou, stála ambiciózní a atraktivní mladá žena, která by se dobře vyjímala jak na televizních obrazovkách, tak na sedadle nějakého luxusního vozu nebo v honosně vybavené kanceláři o rozměrech fotbalového hřiště. Takové ambice se sice špatně plní po boku milovníka čerstvě postavené psí boudy u lesa, ale když se celá záležitost správně promyslí, dá se najít způsob, jak z toho ven. Když jste vybavení brilantní schopností ženského multitaskingu, je takové promýšlení hračka. Prostě během toho, co pravá hemisféra radostně jásala nad tím, co bylo nově možné spatřit v zrcadle, ta levá probrala možné varianty a jako optimální vyhodnotila tu, ve které se boudař bude hezky starat o rodinu, a ještě poskytne svůj komfortní vůz, který mu zbytečně kazí image zaostalého venkovana. Za odměnu si pak sám vypere a uvaří, protože to umí podstatně líp než vycházející hvězda vyšších společenských kruhů, takže bude jednak hezky vypadat a taky se dobře nají.

Pak už zbývá jen objevit vhodnou pracovní oblast, kde se uplatní nevšední komunikační talent a čerstvě zrestaurované tělesno způsobem, který povede ke strmému kariérnímu růstu, protože dlouhého čekání na štěstí si žena už užila až až. Jako ideální se ukázalo prostředí, kde se kříží záměry podnikatelské, politické i akademické a ekonomický blahobyt zajišťují dotační toky z nadnárodních institucí. Tam se neobyčejným přednostem mé manželky konečně dostalo spravedlivého ocenění a začal stoupat její společenský význam i věhlas.

Hloubavý čtenář možná usoudí, že takové prostředí může trochu pošramotit charakter, protože vyžaduje jistou míru morální flexibility. Něco na tom je, protože tam, kde hlavní zájem je získání moci a financí, obojího, pokud možno v co největším množství, je sněhobíle čistých duší jako šafránu a jediný způsob, jak prorazit, je splynout s prostředím a přijmout stejný hodnotový systém, kde protislužba je základní platidlo. Takže je jen dobře, že i my u lesa máme politiky rádi. Jejich obliba roste s kvadraturou vzdálenosti a pokud by se někdo nechtěl trápit s matematikou, dá se místo toho říci, že čím jsou od nás dál, tím je máme radši.

Tento drobný nesoulad v nahlížení na přijatelnou vzdálenost od krajských politických špiček na domácí pohodě bohužel úplně nepřidá. Nůžky vzájemného nepochopení se utěšeně rozevíraly a zdálo se, že naše společné soužití spěje nevyhnutelně do finále. Ale život je velký režisér a umí si pro své herce nachystat i nečekané epizody. A tak bude o čem psát i příště.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz