Hlavní obsah
Lidé a společnost

Jsem lhářka prolhaná a vy všichni taky lžete. Udělejte si jednodenní test

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Pexels

Nedávno jsem četla článek, ve kterém bylo uvedeno, že průměrný člověk zalže i desetkrát denně. Přišlo mi to přehnané, a proto jsem sama sebe podrobila jednodennímu testu. Výsledek mě šokoval.

Článek

Hned zkraje jsem si řekla, že během pokusu budu lhát tak upřímně, jak to jen půjde. Žádné podvádění sebe sama a vylepšování skutečnosti. To by pak celý experiment ztrácel smysl. Rozhodnuta podívat se pravdě do očí jsem za den D zvolila jednu deštivou sobotu.

„Venku prší a fouká. To nikam na kole nepojedeme,“ postesknul si syn hned u snídaně. „Třeba se ještě vyčasí,“ utěšuji ho. První lež! I to dítě vidí, že by psa nevyhnal a já mu tady dávám marné naděje. „Víš co? Po obědě vyrazíme do bazénu,“ navrhuji náhradní program.

„Nevypadám v těch upnutých plavkách jako blázen?“ ptá se manžel. „To víš, že ne,“ konejším ho. Druhá lež! Kdybych řekla pravdu, šli bychom se koupat bez něj. A to by byla škoda. Koneckonců podobně vymóděných otců budou v bazénu mraky, takže ten náš mezi ně krásně zapadne.

Pod okny troubí auto. Vystupuje z něho má matka s násadou na koště a rancem buchet. Stará ochotnice se nás rozhodla pobavit komickým příchodem v kostýmu chudého vandrovníka. Dědův vaťák na ní plandá a beranice jí padá do očí. „Doufám, že se zrovna nikdo nedívá z okna,“ protáčí oči manžel.“ „Ale vždyť jí to docela sluší,“ směju se. Další lež.

„Hádejte, co jsem do těch buchet přidala?“ ptá se babička. Ochutnáváme a zjišťujeme, že kandovaná pomerančová kůra se do povidel nehodí a že bychom si raději dali kupované sušenky. „Tak co tomu říkáte? Sousedka se olizovala až za ušima.“ „Je to celkem zajímavá změna,“ říkám. Lež jako věž!

V bazénu je hlava na hlavě. Trochu si zaplavu a jdu se prohřát do vířivky. „Nebude vám vadit, když si sednu vedle vás?“ ptá se mě cizí muž. „Samozřejmě, že ne,“ odpovídám s úsměvem. Pátá lež! Ale copak jsem mohla říct něco jiného? To asi těžko.

„Mami, pojď si taky skočit z prkna,“ láká mě syn. „Běžte sami s tatínkem. Já se bojím a uplavaly by mi plavky,“ vymlouvám se. Ryzí pravdou ovšem je, že mě to nebaví, a navíc se mi nechce dělat lidem divadlo. Šestý zářez na pažbě!

V supermarketu kupuji manželovi hříšně drahou laskominu, kterou by si sám nikdy nedopřál. Od první chvíle vím, že o její ceně zalžu. Když to neudělám, bude si ji muž vyčítat. To nechci, takže si můžu připočíst další čárku. U pokladny zapřu prodavačce drobné a platím tisícikorunou. Osmá lež!

Celý pokus zakončuji kardinálním podvodem. K večeři rodině předkládám karbanátky, do kterých jsem nenápadně zapracovala porci zeleniny. Bylo to moc dobré, nikdo nic nepoznal, tak jaképak výčitky!

Jsem lhářka, a dokonce i podvodnice. Na své skóre nejsem nijak pyšná, ale pravdou je, že prostě jen zapadám do průměru. Uvědomuji si, že v několika případech jsem se mohla zachovat čestněji, ale co si budeme povídat, malá lež někdy není zas tak úplně na škodu. Zvlášť, když nikomu neublíží.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz