Hlavní obsah
Bydlení

Skandinávský styl spaní? Ale kdeže! I pro Čechy běžná záležitost

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Kinga Howard/Unsplash

Postel jako místo nebeského odpočinku.

Nedávno jsem zavzpomínala na návštěvu Itálie. Koupila jsem tehdy velmi levně letenky, tak jsme s manželem vyrazili na víkend do této krásné slunné země.

Článek

Ubytování jsme byli v menším hotelu a když jsme dorazili na pokoj, nadšeně jsem se svalila na postel, abych si odpočinula. Při bližším prozkoumání jsem zjistila, že máme pouze jednu přikrývku. Šla jsem tedy na recepci žadonit o přikrývky dvě. Vůbec nechápali, co po nich chci, nakonec jsem nepořídila, protože samozřejmě hotel jednotlivými menšími peřinami asi nedisponoval. I když teoreticky mi mohli dát ještě jednu a každý by měl svoji obrovskou, což by ovšem bylo trochu bizarní řešení. Nakonec jsme tedy spali pod jednou, naštěstí to bylo jen pár nocí.

To, na co jsme tady zvyklí, spát každý pod svojí peřinou, tomu se v zahraničí dneska říká Skandinávský styl spaní, i když nám je samozřejmě jasné, že tak nespí pouze na severu, ale i tady ve střední Evropě je to běžné. Existují články o tom, jaké jsou výhody takového spaní, a vyjmenovávají výhody jako:

  • Nerušíte partnera při spánku
  • Každý ma peřinu tloušťky, jaká mu vyhovuje, vyřeší se tedy problém, kdy je jednomu horko a druhému chladno
  • Můžete se do ní libovolně zabalit a zachumlat (to je pro mě nejvýraznější výhoda, nedovedu si představit nemít peřinu sama pro sebe)

Naopak výhoda jedné peřiny je prý v tom, že jste si s partnerem blíže a vzniká tak větší intimita. Ne že bych nechtěla zažívat s partnerem intimitu, ale větší část noci bych ráda klidně spala.

Chápu, že jiný kraj, jiný mrav, a vše je jen o zvyku. Nenapadá mě však žádná další výhoda jedné přikrývky, snad jen, že povlečení převlékáme pouze jedno, a ne dvě.

Zkoušeli jste pod jednou přikrývkou někdy spát? A prozradíte mi nějaké její další výhody?

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz