Hlavní obsah
Nakupování

Prodávala jsem šicí stroj. Namísto toho, abych vydělala pár stovek, jsem přišla o čas i peníze

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: pexels.com

Rozhodla jsem se, že prodám elektrický šicí stroj za pár stovek. Jeho původní kupní cena byla 2000 Kč. To jsem ale netušila, že konečnou částku obdržím ještě nižší.

Článek

Měli jsme doma skoro nepoužívaný šicí stroj, který jsem kupovala za 2000 Kč. Místo toho, aby se mi na něj doma zbytečně prášilo, jsem se rozhodla, že ho zkusím prodat alespoň za 500 Kč ať si trochu přilepším na rodičovské a zároveň někomu udělám radost.

Zboží jsem nafotila, popsala vše potřebné a vložila inzerát na internet. Okamžitě se ozval pán, že má o stroj zájem, ale že není z okolí a zeptal se, zda ho mohu poslat poštou. Z toho jsem nadšená zrovna nebyla, protože to zrovna není věc o nízké hmotnosti. Nakonec jsem na poslání balíku kývla a domluvili jsme se, že mi pošle o stovku navíc kvůli dopravnému, které stálo 119 Kč s tím, že 19 Kč doplatím sama.

Pán ihned poslal 600 Kč a já balík řádně a důkladně zabalila, aby se stroj neponičil a s pánem jsme se dohodli, že balík pošlu do výdejního místa přes velkou a známou dopravní společnost.

V aplikaci onoho dopravce jsem naklikala a vyplnila vše potřebné (údaje odesílatele a adresáta a také adresu výdejního mista), kartou on-line zaplatila dopravné a… a nic. Žádné údaje k odeslání mi nepřišly. Žádný štítek, žádný QR kód, nic. Vzhledem k tomu, že jsem si všechny údaje několikrát zkontrolovala, jsem si byla jistá, že e-mail mám zadaný na 100% správně. V internetovém bankovnictví se ale peníze odečetly.

Chtěla jsem zavolat na zákaznickou linku, ale ouha. Nemají. Pouze nějaký chat box, kde trvá opravdu dlouhou dobu než se doprosíte kontaktu s živým člověkem. Tomu jsem vysvětlila situaci a poslala potvrzení platby z bankovnictví. Jenže platba byla ještě ve stavu nezaúčtováno, takže mě operátor uklidnil, že si ty peníze nevezmou a ta částka mi z bankovnictví zmizí.

Tohle mi prozatím stačilo a šla jsem vyřídit novou žádost o zaslání štítku, protože jsem balík potřebovala už nutně odeslat. V tomto případě již proběhlo vše hladce, další platba se strhla a štítek již přišel. Balík jsem ještě ten samý den poslala.

Za pár dnů jsem se podívala do svého internetového bankovnictví a jaké bylo mé překvapení - obě platby, každá za 119 Kč, byly ve stavu ZAÚČTOVÁNO a datum. Se slovy - to si snad ze mě dělají srandu - jsem opět přetrpěla dlouhé čekání v chatu než mě spojili s operátorem. Ten nereagoval, neodpovídal na dotazy. Až po mé několikáté urgenci, co s tím, mi odepsal, že neví, ať si napíšu e-mail.

Tak jsem napsala mail, kde jsem znovu vše trpělivě popsala a přiložila potvrzení o platbě. Za pár dnů mi přišel automatický e-mail, kde psali, že toho mají hodně, ale že jistě již balík za tu dobu dorazil, ale že pokud mám k řešení snad něco jiného, tak ať odepíši na tento mail a budou se mi věnovat přednostně. Odepsala jsem tedy, stále slušně, že nic vyřešeného opravdu není a že je z mého psaní patrné, že se o balík nejedná.

Odpovědí mi bylo - pošlete si reklamaci přes chat box. Se skřípěním zubů jsem zadala reklamaci přes chat box, kde jsem vše znovu vyplňovala jako naprostý hlupák. Chat box mi oznámil, že peníze obdržím do 7 dnů.

Peníze jsem samozřejmě neobdržela. Tudíž opět napsala mail. Odpovědí mi bylo ať ještě počkám nebo ať si vyplním novou žádost. V tuto chvíli jsem jim již napsala rozhořčený (ale přesto slušný) e-mail, že si mě přehazují jak hrušku a že jsem nad tím strávila už tolika času, že snad nemůžou myslet vážně, že si mám znovu zadat novou žádost přes chat box. A na tento e-mail již společnost nezareagovala.

Výstup je takový, že tahanice o 119 Kč trvají už víc jak měsíc a já místo 500 Kč vydělala 362 Kč. Jistě si myslíte, že jsem to již dávno měla nechat být. Vždyť se jedná o pár korun. Mně ale jde o princip. Už tak jsem prodala věc dost pod cenou a nechci ještě sponzorovat velkou dopravní společnost, která má miliardové obraty, a chce si neoprávněně ponechat ubohých 119 Kč. Obzvláště když mám v ruce potvrzeni o platbě a sami ví, že na základě této částky nikdo zásilku neodeslal.

Jediná dobrá věc je ta, že alespoň ten balík dorazil v pořádku a stroj se cestou neponičil. To bych pánovi nejspíše musela vrátit celou částku, kterou mi zaplatil, a byla bych k tomu všemu ještě v mínusu.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz