Hlavní obsah
Rodina a děti

Jídelnové perličky aneb když dětská fantazie nemá hranice

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Pexels

,,Viděla jsi, jak paní kuchařka rychle krájela zeleninu? Ona je jako ninja s nožem,“ směje se Pepíček.

,,Paní kuchařko, moje mamka drží dietu,“ říká Veronika. A s úsměvem doplní: ,,No, ona vždycky sní všechno, co je v ledničce. Říká tomu úklid lednice, prý aby se to nezkazilo.“

Článek

Školní jídelna může být pro děti místem mnoha zážitků a vzpomínek. Kromě společného stolování s kamarády si mnoho dětí pamatuje také rozhovory s kuchařkami. Kuchařky nejsou ve školní jídelně jen pracovnice, ale i důležitou součástí celkové atmosféry. Jejich úsměvy, vstřícnost a schopnost naslouchat přispívají k příjemnému prostředí, kde se děti cítí dobře. Děti si je pamatují podle přístupu, třeba když ochotně přidají knedlík navíc nebo je povzbudí s úsměvem: ,, Jen si dej, ať vyrosteš!“ Někdo se snaží do sebe dostat maximum knedlíků, a tak vznikají veselé soutěže, kdo se zapíše do ,,jídelnové knihy rekordů.“

Tady jsou některé vtipné hlášky dětí:

,,Paní kuchařko, táta miluje zdravé jídlo, ale stejně si vždy vezme chipsy. Paní učitelka nám říkala, že chipsy nejsou zdravé. A když mu to doma přetlumočím, říká, že je to brambora a ta je prý zdravá. Tak kdo má pravdu? On nebo paní učitelka?“

Děti mají školní besedu na téma zdravé a nezdravé potraviny. Paní učitelka jim ukazuje a vysvětluje potravinovou pyramidu, která má poschodí. První poschodí obývá rodina obilninová (pečivo, rýže, ovesné vločky, těstoviny…). Druhé poschodí obývají dvě rodiny – ovocná a zeleninová. Každé poschodí má určité potraviny. Na druhý den přijde druhačka Terezka na oběd a kuchařka jí nabízí, ať si vezme k polévce chléb. Holčička se na ni podívá a oznámí: „Dnes první poschodí vynechávám.“

,,Můžu prosím dostat více toho hráče?“ Paní kuchařka se zeptá: ,,Ty myslíš hrášek, že?“ Ondra odpoví: ,, Jo, jo, více toho zelenýho, co kouká z talíře.“

K obědu máme buchty. Laurinka si povzdychne: „To mi zase břuch zbachratí.“

„Paní kuchařko, co je to za maso?“ Na odpověď, že je to vepřové, se Toníček zeptá: ,,A to je z krávy nebo z kuřete?“

U okýnka: „Paní kuchařko, já nemožu maso, protože mám zvýšený cholesterol.“

„Jsi v jídelně, nekřič tak “ napomíná chlapečka paní učitelka. „Já nekřičím, to taťkův silný hlas se projevuje.“

„Z které jsi třídy?“ Po chvilce přemýšlení Honzík odpoví: „No přeci z té, kde se učíme.“

U okýnka: „Musím sníst rychle ten oběd, ať to mám za sebou.“

Chlapec nesnědl polévku a při vrácení říká paní kuchařce: ,,Ta polévka byla tak moc horká, že jsem z ní dostal chemickou reakci a začal hrozně kašlat.“

,,Maruško, proč sis nevzala jablíčko k obědu?“ ptá se paní kuchařka. Maruška odpoví: ,,Když my máme ve sklepě celý jablečný sad a já mám pak z nich břichabol.“

Děti nemají příliš v oblibě luštěninová jídla a Martínek z první třídy u výdeje prohodí: ,,Těším se na středu, to bude řízek! Dneska to prostě nějak přežiju.“

,,Když zavřu oči a rychle to polknu, ani si nevšimnu, co to bylo!“ jedna z dalších hlášek chlapečka, kdy byla na oběd brokolice.

Foto: Veřejný zdroj: MŠMT

Potravinová pyramida

Děti mají úžasnou schopnost upřímně a bez zábran vyjadřovat své myšlenky a pocity, což často vede k nezapomenutelným hláškám, které pobaví každého v jídelně. Jsou to vzpomínky, které je budou provázet i po odchodu ze školní lavice.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz