Článek
Pro zaměstnance firem, které estakádu budují, to byl sice slavnostní, ale přitom běžný pracovní den.
Vstupní brána byla připravena u zastávky trolejbusů Akátky, kde se zájemci mohli seznámit s vizualizacemi výsledné podoby budované části VMO.
Nechyběl ani pohled do historie teď už zmizelých míst, která estakádě musela ustoupit.
Na estakádu mohly vjet kočárky nebo invalidní vozíky, koloběžky, kola a brusle musely zůstat kvůli bezpečnosti venku.
Takový výhled budou mít na přelomu roku 2024/25 řidiči, až pojedou směrem na Tomkovo náměstí.
Cesta zatím končí právě nad Tomkovým náměstím, kde si návštěvníci mohli zkontrolovat, že se buduje dál i během víkendu.
Ještě jeden pohled na další úsek, který na stavaře čeká.
Napojení na stávající komunikace je otázkou příštích měsíců.
Hodně rodin pojalo návštěvu Dne otevřené estakády jako nevšední výlet. Pravda, někteří caparti si jej asi budou spojovat spíš s množstvím červených, modrných a bílých balónků, z nichž sem tam nějaký uletěl.
Estakáda se buduje za nepřerušeného silničního i železničního provozu.
Součástí estakády bude napojení na stávající komunikace, ale i zcela nový směr.
Je libo slušivý snímeček v helmě do rodinného alba? I na to organizátoři mysleli.
V místě, kde se estakáda dvojí, budou řidiči buď pokračovat „postaru“ nebo si najedou do budoucího Vinohradského tunelu, který má na estakádu navazovat.
Sice je stavba spojena s určitými omezeními, ale její zprovoznění bude velkou úlevou pro mimořádně vytížený úsek brněnské dopravy.
Více si o stavbě a jejím průběhu můžete přečíst: