Hlavní obsah
Automobily a vozidla

Nové trolejbusy v Praze na vlastní kůži: Blamáž nebo pokrok?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Kritický mileniál

Nové pražské trolejbusy konsorcia Škoda - Solaris vzbudily rozruch ještě před svým nasazením. A to hlavně svoji délkou. Je opravdu jejich provoz neuzpůsobený pražským podmínkám, nebo šlo o zbytečnou kritiku?

Článek

Ve středu 6. března pražský dopravní podnik oficiálně představil flotilu nových trolejbusů Škoda - Solaris, určených pro linku z Nádraží Veleslavín na Letiště Václava Havla.

Předcházela tomu práce na osazení trolejového vedení, které však vede pouze do zastávky Terminál 3. Dále pojedou trolejbusy na baterie.

Ještě před samotným slavnostním spuštěním trolejbusů vyvolávala emoce délka nových trolejbusů, která dosahuje 24 metrů. To je unikát, podobné jezdí už jen v Bratislavě. Mnozí argumentovali, že na veleslavínské smyčce se trolejbusy budou mít problém vytočit a budou blokovat dopravu na Evropské.

Naopak vedení města i dopravního podniku zmiňuje fakt, že úspora nafty bude až 690 000 litrů, emise CO2 se pak sníží o bezmála 1300 tun.

První dojmy: Spoje jedou hned za sebou a cestující má více místa

Konec teorie, po cestě z práce jsem se vydal nové stroje vyzkoušet. První rozdíl vidí cestující už při příchodu na zastávku. Ačkoliv jsme jeden spoj těsně nestihli, další přijel zhruba za dvě minuty. Interval tak je mnohem kratší než byl u autobusů.

Uvnitř vše zatím září novotou, každopádně už na první pohled má cestující více místa než v klasických SORkách, které po Praze jezdí. Akcelerace motoru je rychlá a zároveň tichá.

Obávanou křižovatkou na Veleslavíně řidič projel bez zaváhání. Situaci komplikovala jen auta najíždějící z druhého směru. Po Evropské si to pak už trolejbus šinul téměř tramvajovou rychlostí.

Zajímavostí je také několik malých obrazovek u řidiče, které mu ukazují zadní části dlouhého vozu.

Foto: Kritický mileniál

Řidič disponuje několika obrazovkami sledujícími zadní část vozu

Do cílové stanice přijíždím bez zpoždění a s pocitem, že jako kapacitnější a ekologická náhrada autobusů budou nové trolejbusy do vybudování rychlodráhy celkem bez problémů fungovat. Žádná senzace v negativním smyslu se tak tentokrát nekoná.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz