Hlavní obsah
Názory a úvahy

Invaze na Ukrajinu a myšlenky, co mě k tomu napadají

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

K situaci na Ukrajině se vyjadřuje spousta lidí a mě napadlo k tomu napsat svůj názor.

Článek

Začít bych měl zřejmě tím, co si o tom myslí všeobecně. Za mě Rusko nemá na Ukrajině co dělat a mělo by ji opustit. Neztotožňuju se s logikou Trikolory, že Rusko má právo mluvit do ukrajinské politiky. Taky nesouhlasím s invazí do Iráku. Nechci se na invaze dívat ryze euroatlantickým, nebo putinovským pohledem.

Pokud jde o posílání zbraní, dokážu pochopit, že nemá s Ruskem smysl vyjednávat. Ta jednání by vypadala ve smyslu, že by UKR chtěla zpátky kromě Luhanské a Doněcké oblasti i Krym, RUS by jim řeklo, že to nepřipadá v úvahu, a tím by se dostali do bezvýznamné bezvýchodné patové situace. Nedokážu ale moc pochopit, proč si ministryně obrany a pár dalších lidí oblékne tričko s vulgárním vzkazem pro Putina. Za mě je to zbytečná provokace. Kdyby mně Jana Černochová věnovala tričko s letounem F35, řekl bych jí, ať dá více peněz na chemický vojenský průmysl, kde jsme prý jedni z nejlepších na světě.

U těch posílání zbraní mě napadá ještě jedna věc. Úplně nechápu, proč zrovna my musíme být tím, kdo tu muniční iniciativu vede. Někdo hned namítne, že máme zemi s modrožlutou vlajkou co nejvíce pomáhat, ale když si řeknu, že jiné země jim pomáhají vojensky taky a přitom nezapomínají na své lidi, potom by to mohlo vysvětlovat, proč máme v ČR jednu z nejvyšších inflací nebo na evropské poměry předraženou elektřinu. Nic se nemá přehánět. A když někdo bude tvrdit, že tím získáváme ve světě prestiž, to za mě není argument, protože nám to je k ničemu. Tento druh lidí chce i euro. Když můžu věřit, že za Vrbětice může Rusko, můžu věřit i tomu, že euro je pro naši zemi špatně.

Jestli si myslíte, že je mi v podstatě lhostejné, že se na Ukrajině bojuje, potom podotýkám, že Gruzie stejně jako Ukrajina byla z pětiny obsazena Ruskem a u Gruzie mi to vadilo ještě předtím, než se začala medializovat situace na UKR od 24. února 2022. Taky nemám radost z toho, když se ministr vnitra Rakušan nebo prezident Pavel sejdou s diktátorem Rwandy.

Měl bych pro tuto poloparlamentní republiku nápad. Měli by se přejmenovat na Kyjevsko. Zní to lépe než mít v názvu své země, že jste na kraji někoho, něčeho. Aspoň v češtině to tím způsobem zní. Může vám to znít jako hloupost, ale když se někdo jmenuje nějak nedůstojně, podvědomě k němu nebudete chovat tolik úcty. Radši ještě napíšu, že Ruská federace nemá v cizí zemi co dělat, i kdyby se to území jmenovalo třeba Vykakánkov. (Běloruští odpůrci Lukašenka by mohli z podobné logiky nazývat svou zemi nazývat jako Bělověžsko, když je ten NP symbolizuje.)

Na závěr mě napadá možná triviální myšlenka, že by za svou zemi měli bojovat především Ukrajinci. Z Fialovy vlády na to poukazuje jenom TOP 09. Pokud má Ukrajina dost svých lidí, nedává smysl tam posílat své vojáky. Nejen v ČR by se nad tím měli zamyslet. Já bych české vojáky na Ukrajinu poslal jenom v případě, kdyby to nešlo jinak. A takový případ snad zatím nenastal a upřímně doufám, že ani nenastane.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz