Hlavní obsah
Názory a úvahy

Vzkaz pro ty, kdo fandí Fialově vládě

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Často se tady objevují články, že nemáme volit hnutí ANO, a to mě inspirovalo k tomuto článku.

Článek

Ještě než začnu uvádět argumenty, nad kterými by se lidé, co fandí Fialově vládě, měli zamyslet, napíšu něco k hnutí ANO. Osobně si nemyslím, že by Andrej Babiš byl nějaký spasitel a jeho hnutí je za mě jedním slovem nijaké. Jednička jeho kandidátky Dostálová toho v EP moc nedokáže, jestli neovládá precizně angličtinu, i když něco v hlavě má. Pokud jde o údajné proruské směřování, protiřečí se to s Vrběticemi nebo odmítáním vystoupení z EU a NATO a pokud jde o ty řeči o míru, někdo to může myslet způsobem, že chce konec těch bojů a zároveň celistvost Ukrajiny. Zní to divně, ale na ANO mi proruská nálepka nepasuje. V případě šéfa SPD bych tu nálepku pochopil.

Když čtu, že voliči ANO jsou hloupí a nevzdělaní, to mi přijde nesoudné. Jsou lidi se středoškolských vzděláním, co dokáží bezesporu používat mozek a nejsou to studijní typy nebo netouží po nějakém teplém místu, ale radši jdou pracovat třeba do lesa. Je určitě nemalé procento vysokoškoláků, co to hnutí volí. A i když je to jen můj názor, na mě voliči ANO působí tolerantněji než voliči někoho z tzv. prozápadních uskupení, kterým já říkám euroatlantisti. Čtu různé diskuze pod videy nebo příspěvky, a proto jsem si na to udělal názor. Znám lidi, co volí Babišovo hnutí a bojí se to přiznat. Ale nevím o tom, že by se báli voliči druhého táboru.

Nedávno napsal Pavel Novotný, že do 18 měsíců zemře herečka a zpěvačka Slováčková, což je důvodem, proč by měl být vyhozen. Samozřejmě tu bezcitnost si měl odpustit, nicméně je smutné, že má starosta Řeporyjí vyloženě zle až ve chvíli, kdy poníží populárního člověka. Do té doby bylo ODS jedno, že jejich člen třeba řekl, že „by bylo dobře, kdyby Babiš se Zemanem umřeli, Schillerová je kun*ička, Palestinci jsou opice“, podle něho bychom potřebovali válku, v roce 2016 napsal, že plánuje vraždu Marka Víta atd. Působí to na mě dojmem, že se ho potřebují zbavit jen kvůli volitelnosti a ne kvůli netoleranci.

Když už jsme u té netolerance, v té exceluje přihlouplá prázdná nádoba Danuše Nerudová. Nechápu, co si kompenzuje tím, když o komunistech říká, že jsou to košťata a zločinci. Já nesnáším ji, ale snažím se o nějakou úctu, i když by byla tragédie, kdyby byla tou eurokomisařkou. Přirovnávat Roberta Fica k Hitlerovi mi přijde moc. Historik Petr Kreuz tvrdí, že Nerudová o podvodech na své univerzitě věděla tři měsíce a nic nedělala. Sarkasticky řečeno se mi chce napsat, že měla na starosti nadávat lidem. Na síti X jsem viděl její pořad Nájezd týdne a musím uznat, že je to bizár. Nejlepší je ta část, že rozhodčím jsou voliči a potom tam řekne, že na dvě minuty vylučuje Filipa Turka za nějaký výrok, s kterým nesouhlasí.

Je to sice pár let, ale já trochu rozeberu Vystrčilovu cestu na Tchaj-wan. Za mě to byla šaškárna. Píšu to proto, že kdybych si já řekl, že tu zemi podpořím, potom bych se snažil najít lidi, co by jim pomohli s nějakou defenzívou při případné čínské invazi a nějak bych jim tam tuto možnost sdělil. Určitě by jim to pomohlo více než Vystrčilovy výroky o tom, že je jedním z nich. Ale je otázka, zda šlo šéfovi Senátu jen o příjemný pocit, nebo zda jim fakt nepřeje nadvláda Číny. Když nadává na současnou opozici, měl by minimálně říct nějaké nápady, co dělat s tou situací. Jenže to podle všeho nemá promyšlené, což může souviset i s tím, že (jen) nadává na opozici.

Nevím to stoprocentně, ale podle všeho byla Fialova vláda (nebo spíš Pekarová Adamová) první, kdo v Poslanecké sněmovně omezil opozici mluvení. Tohle se zásadně s demokracií protiřečí a nic na tom nemění fakt, že Okamura má v mluvení světový rekord. Proti svobodě jde myšlenka Pirátů shromažďovat údaje lidí, co se ubytují na hotelu a proti úctě k lidem jde myšlenka výpovědi bez udání důvodu. Nepochopil jsem návrh KDU-ČSL, který by trestal bezdětné lidi.

Bizár je, že lidovecký Hayato Okamura nekandiduje do EP, aby někoho nepřeskočil na kandidátce. Někdo namítne, že SPOLU se nějak dohodlo, ale za mě to demokracie není. V roce 2019 se až patnáctý člen kandidátky ODS Vondra dostal kroužkováním do Evropského parlamentu. To je ten, co vyznamenal bratry Mašíny. Nevím nic o tom, že by to v jejich podání byla sebeobrana. Za mě je to hnus dát jim ocenění.

Když byl premiér Fiala v EP, nějaký belgický europoslanec tam na něho řval a Fiala si to nechal líbit. Tohle dobře ukazuje, že nemáme zrovna přebytek nějaké národní hrdosti. Ještě mě napadá, že náš zcela zbytečný ministr pro evropské záležitosti Dvořák nikterak nezkusí pomoct Martině Dlabajové, které měla být nominovaná na post zmocněnce EU pro malé a střední podniky a von der Leyenová to udělala jinak. Je snad jedno, že STAN a ANO nemají kamarádské vztahy, pořád jde o to, že tu funkci měla mít Češka. Netvrdím, že by to Dvořák mohl zařídit, ale ta pointa je v tom, že jako eurohujer (sám to o sobě prohlásil) bude poslušně zticha a nic neudělá, bude mu to jedno. Překvapilo by mě, kdyby se jí šel zastat. Rád bych byl překvapený v tomto případě.

Přemýšlím o tom, proč ministr vnitra a prezident jeli za prezidentem Rwandy, který je tam diktátorem. Když jejich fanoušci obdivují ty dva za údajnou morálku, je tohle výsměch všem lidem, co opravdu nechtějí podporovat diktaturu a nesvobodu. Naše média z toho měla udělat skandál. Ale asi to mnohým nevadí proto, že aspoň medializovaně není Rwanda napojena na Rusko, a proto si tam můžou euroatlantisti jezdit.

Když byla invaze do Iráku, ve Velké Británii zakázali písničku Zombie od Cranberries. Vyčítat jen Rusku nesvobodu je nespravedlivé nebo spíše ryze černobílé. U té svobody mě ještě napadá, že na sociálních sítí blokuje kdekdo bez ohledu na politické myšlení. Také by mi mohl někdo vysvětlit, proč nevadí ty Haškovy excesy, kdy zmlátil protihráče nebo novináře. Jestli se TOP 09 považuje za lepší stranu, je to nanejvýš k smíchu. Nevšimnul jsem si, že by Pekarovou Adamovou trápilo, že Dominik Feri způsobil několika ženám utrpení.

Netvrdím, že máte jít volit někoho mimo pětikoalici nebo Zelené, kteří jsou si názorově blízko s Piráty. Volte si, koho chcete, jen byste měli být náročnější, když jde o morálku, demokracii nebo toleranci, jestli vám na tom opravdu záleží.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz