Hlavní obsah
Názory a úvahy

Kovy a jeho správný názor

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pořad Jana Krause, FTV Prima / Wikimedia Commons / CC BY-SA 3.0 Unported

Kovy má na lidi v Česku vliv. Nemám na mysli, když mluví o lásce, kyberšmejdech, vyhoření nebo o smrti. Mám na mysli politiku. Kdekdo ho považuje za neutrálního, on ale takový není.

Článek

Kovy má k 4. 1. 2024 na svém kanálu přes 947 000 odběratelů a jeho politická videa patří k těm sledovanějším. Pustil jsem si všechna politická videa, co jsem od něho našel. Jenom jsem vynechal video o slovenských parlamentních volbách, protože o slovenskou politiku se prakticky nezajímám a nemám nějaký hlubší přehled o ní. Z jeho tvorby se můžete třeba dozvědět, že když někdo řekne 2 pravdy, 6 lží a 7 zavádějících výroků, řekl 2 pravdy. Jde o to, že když je něco zavádějící, je to pro něho automaticky lež, i když to teoreticky může být pravda. Sice řešil fanouška Putina Okamuru, ale to na tom nic nemění. Z logiky toho youtubera vyplývá, že když má někdo bizarní kampaň, nebyl by dobrá volba. Aspoň to na mě dělalo ten dojem. Určitě je to komplikovanější a mělo by se hlavně řešit, co ten člověk dokázal, jaké má názory apod. Ale Kovy to vidí jinak. On hlavně poukazuje na tu satiru týkající se politiky a mnozí jeho sledující si to neuvědomují. Není to překvapující, když Kovy prohlásil, že by mohl studovat nějakou VŠ týkající se marketingu. U politiků by se mělo především řešit, co pro naši zemi (ne)dělají.

Neumím si představit, že by účastník protivládní demonstrace z roku 2019 zkritizoval ODS za to, že sponzorují Fórum24. U Babiše nebyl problém zmínit Mafru. Větší vliv určitě měla, ale pořád je to v principu to samé. Když prohlásil, že by Miloš Zeman měl skončit v politice, aby se neztrapňoval, to je podobné, jako kdyby někdo Kovymu řekl, ať skončí se svou tvorbou, i když je to pro něho taky něco jako smysl života.

Nemusel by bez důkazu prohlašovat, že nějaká strana kandiduje do PS jen kvůli penězům. Já můžu tvrdit, že kupříkladu rozhovor s člověkem, co mluví o vyhoření, dal na placené herohero kvůli výdělku. Podle Forbesu vydělal v roce 2022 7 000 000 KČ. Bez herohero by se zřejmě obešel a rozhovor s Nerudovou by mohl taky dát na Youtube, když věří tomu, že tomu tématu ta bývalá rektorka rozumí.

Když jsem četl jeho příspěvky na síti X, značně tam kritizoval Zemana, Babiše nebo Trumpa. Ale nedočtete se od něho třeba o profesorovi Nutelle, výroku Černochové o vystoupení z OSN, Rakušanově vyzrazení tajných informací ohledně špiona civilní rozvědky, Blažkových kauzách, svetru Pekarové Adamové a takhle bych mohl pokračovat dlouho. Když má Kovy rád bizár a zmínil Babišovo motýle, tu Nutellu by měl zmínit, pokud je neutrální. Na druhou stranu není šok, že přetweetnul příspěvek Zuzany Čaputové, kde je obrázek, jak gratuluje Petru Pavlovi ke zvolení. Pravdou je, že ve svých 18 letech jsem jí přál zvolení, ale to jsem ještě nerozuměl tomu markentingovému vlivu a nezajímalo mě, co má v hlavě. Respektive mě nenapadlo o tom přemýšlet.

Není všechno zlato, co se třpytí. Přemýšlejte o tom, až ho budete sledovat.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz