Hlavní obsah
Názory a úvahy

Lidé žijící v zahraničí by neměli volit v českých volbách

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Jan Kameníček - Wikimedia Commons, CC BY-SA 4.0

Nechápu, proč by měli lidé žijící i v zahraničí, a ne pouze v České republice mít taky možnost volit do PS, EP a na Hrad, když tady nežijí. Postrádá to veškerou logiku.

Článek

Fialova vláda patrně dokáže v blízké době prosadit korespondenční volbu. Nechci tady řešit, jestli se dá hlasováním poštou podvádět. Já osobně bych byl radši pro hlasování hozením lístku do urny, nicméně mně jde v této úvaze o to, že nedokážu pochopit, že někdo žijící třeba v Kanadě má možnost hlasovat taky o tom, které lidi si zvolíme do Poslanecké sněmovny, Evropského parlamentu nebo na Hrad, i když tady nežije. Kdybych já žil v cizí zemi, nevolil bych v českých volbách, i kdybych měl to velvyslanectví blízko, protože by mi nepřipadalo správné taky rozhodovat o osudu Česka, protože bych neměl tu aktuální zkušenost s tím, jak se tady žije.

Symbolické je, že tímto způsobem neuvažuje většina lidí v zahraničí, co volila Fialovu vládu. Při vší úctě mají tu drzost si myslet, že tomu rozumí. Přiznávám, že jsem Fialovu vládu nevolil, ale možnost volit pro lidi žijící v zahraničí jsem nikdy nechápal. Když jsem v jedné fotbalové knize četl, že fotbaloví fanoušci Islandu volili na ME 2016 ve Francii, říkal jsem si, že to není špatně, ale jen pokud ti Islanďani v té zemi většinu roku nebo celý rok žijí. To ale není případ, který pětikoalice chce. Jde jí o více hlasů a tím pádem větší moc a peníze, protože za určitý počet hlasů dostávají strany a hnutí peníze. Nejlépe charakter Fialovy vlády ukazuje, že ještě neodvolali Igora Stříže, i když by v podstatě stačilo lusknout prsty.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz