Hlavní obsah
Názory a úvahy

Prázdná nádoba Danuše Nerudová

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Karkanoid 1991 / Wikimedia Commons / CC BY-SA 4.0

Nepovažuju Danuši Nerudovou za nějakou hvězdu, i když jsou lidi, co na ni budou mít jiný názor. Mám k tomu své důvody si to myslet a nevolit ji do Evropského parlamentu.

Článek

Danuši Nerudovou aspoň podle mě považují někteří lidé za někoho pro politiku schopného, protože byla rektorkou, předsedkyní Komisí pro spravedlivé důchody a pro někoho je nadějí jako mladá žena. Jako rektorka se zapsala do povědomí veřejnosti aférou s turbodiplomy. Ona tvrdí, že se situaci snažila řešit, na druhou stranu třeba expert v oblasti v akademické etice Tomáš Foltýnek tvrdí, že Nerudová za problém byla spoluzodpovědná a neřešila ho bez odkladu. V případě Komise pro spravedlivé důchody měla větší vliv Maláčová než Nerudová. Pokud jde o její věk a pohlaví, mně přijde důležitější, aby ten člověk měl schopnosti a charakter, což píšu jako třiadvacetiletý občan ČR.

Pustil jsem si pár rozhovorů s ní a nepřišlo mi, že by říkala nějaké zajímavé nadstavbové myšlenky. Spíše to byly prázdné fráze. V pořadu U Kulatého stolu se můžete dozvědět, že jako úspěch považuje během svého rektorování, že se tam hrál lední hokej a veslovalo. Prý zařídila, aby ty kluby mohly existovat. Větší perla nicméně je, že nechodila během prezidentských kampaní do pořadů s nízkou sledovaností a s diváky, co smýšlí politicky jinak než ona. Sice to řekla jinak, ale pointa je stejná. Přitom tvrdila, že chce být prezidentka všech a spojovat lidi.

Když jsem byl asi ke konci roku 2022 v Náchodě, viděl jsem na nějakých dveřích plakát, že Nerudová tam jako součást své kampaně bude číst pohádku. Radši bych diskuzi o tom, proč ji mám volit. Když jako člověk narozený v roce 1979 považuje za svou přednost, že nebyla v KSČ, to se nelze divit. Nedává smysl řešit, jestli má být Nerudová eurokomisařka. Nemá na to kvality ani nějakou politickou zkušenost. Nic na tom nemění to, že si natolik věří, že by jako europoslankyně řídila úřednickou vládu, kdyby Fialova vláda skončila předčasně. Proti sebedůvěře nic nemám, ale měla by dokázat svoje kvality. Jestli ji půjdete do EP volit, potom se nedivte tomu, že je tam k ničemu. Jedna věc je umět se prezentovat na sociálních sítích a druhá věc je něco v té politice opravdu dělat.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz