Hlavní obsah
Lidé a společnost

Schwazenegger se diví lenivým studentům

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Gage Skidmore / Wikimedia Commons (CC 3.0)

Arnold Schwarzenegger

Ocenění se na Arnieho jenom hrnou a také kuriozní. Jak na to reagoval a co očekává od mladé generace?

Článek

Slavný Terminátor obdržel v úterý v aule berlínské soukromé školy Hertie School na Friedrichstrasse čestný doktorát Dr. h. c. mul. Místo akademiků a děkanů zasedl v první řadě herecký kolega Ralf Möller (Gladiátor) a dva zpěváci z německé country kapely BossHoss.

V oslavném projevu zelený ministr hospodářství Robert Habeck (55) pochválil Schwarzeneggra jako vegana a příznivce elektromobilů. Kulturista, herec a guvernér Kalifornie v letech 2003 až 2011, však dal v rozhovoru pro hamburský list Die Welt zřetelně najevo, že zastává i jiné hodnoty, než které „zelený“ ministr vyzdvihl.

K ministrovu projevu rutinér Schwarzenegger prohlásil: „Když dovršíte 77 let, máte již spoustu cen, pohárů, medailí a dnešek je bezpochyby tou nejnovější poctou.“ Oslavenec zdůraznil, že hodnoty, které on uznává, vycházejí z práce: „Vše jsem si musel vydřít sám, vlastníma rukama a pílí.“

Zmínil se o útrapách a délce svých studií. „Trvalo mi osm let, než jsem získal vysokoškolský titul.“ Trénoval pět hodin denně v posilovně a pět až šest hodin pracoval na stavbách. A to vše při studiu obchodního marketingu: „Proto mi to trvalo o něco déle.“

Dnešním přecitlivělým studentům prý již nerozumí, dokonce, jak řekl, nerozumí ani dnešnímu světu. Překvapuje ho debata kolem studentských půjček. Proč by jim studium měl někdo platit?

„Já jsem pracoval a studia jsem si platil sám. Ať jsem byl v Rakousku, Německu, Americe, všude si lidé stěžovali, že jim chybí zaměstnanci. Problém by se jednoduše vyřešil tím, že by se studenti vrátili do práce.“

„To je můj způsob myšlení a může vypadat radikálně,“ připouští Schwarzenegger. Ještě dodal, že spíme zbytečně moc dlouho, že šest hodin by podle něj stačilo.

Z této jeho řeči již ministr hospodářství a ochrany klimatu Habeck však již nic neslyšel, protože měl naspěch. Přesto později prohlásil, že obdivuje životní příběh rodilého Rakušana, který vyrostl ze skromných poměrů a dotáhl to až na guvernéra Kalifornie, státu se šestou či sedmou nejsilnější ekonomikou na světě.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz