Hlavní obsah
Hry

Kingdom Come Deliverance 2 - návod pro začátek

Foto: Warhorse Studios

Středověké RPG je v úvodu opravdovým simulátorem přežití. Náš hrdina se musí doslova vyhrabat z bláta a ponížení. A začátečníkům, kteří třeba nehráli první díl, je určeno pár rad do začátku. Hra je to skvělá, ale nelehká.

Článek

Život v českém království na počátku 15. století nebyl procházka růžovým sadem. Jsou to zkušenosti obyčejného hráče a třeba pomůžou nováčkům v lepší orientaci v tomto skvělém dobrodružství. Jindra začíná znovu, je slabý jak moucha a neumí skoro nic.

V první řadě je potřeba zamakat na fyzičce… Takže snažit se běhat krajinou, chodit přetížený, dřepovat u sbírání bylin, hýbat se, zkoušet boxovat v hospodských rvačkách, i když dostanete často na frňák… Pomáhat si perky např. „Hraničářský běh“ nebo „Dřepkins“. Studovat knihy např. „Marathon I“ ke koupi u písaře v Troskovicích.
Cílem je co nejrychleji zvýšit sílu, obratnost a hlavně vitalitu, která určuje výdrž běhu, nebo mávání zbraní. Hned vše půjde lépe.

Je fajn co nejrychleji najít Vořecha, to psisko ušaté z jedničky. Ze začátku a v tomto questu jsou hlavní problém vlci. Zelenáče Jindru zabíjejí pravidelně. Doporučuji vyměnit krátký tesák za delší sekeru. Tesáku stíhají uhnout mrchy. Ozbrojit se sekerou vyčkat vlkův útok, když blikne zelený puntík ve středu ukazatele boje, okamžitě blokovat a hned udeřit. Při troše cviku lezou zakrátko bábrle i Karkulka ven…
Na konci úkolu s nalezením Vořecha je fakt výborný meč do začátku a pancíř na hruď. Když už jsme u inventáře, je dobré si opatřit rýč. Mrtvoly se samy nezakopou ani nevykopou. Další věc k užitku je dýka, při pližení je možné zapíchnout spícího lapku. Protože na otevřený souboj Jindra ještě nemá. Ovšem kořist se hodí. A taky mlynářův zlodějský oblek, je velmi nenápadný. Cinkat zbrojí při plížení se nevyplácí. Výborný nápad tvůrců je možnost mít 3 různé outfity. Zlodějský by měl být jeden z nich. Ve „skříni“ tak může viset brnění, zlodějský úbor a šaty na lepší příležitosti. Být slušně oháknutý značí víc úcty a respektu od ostatních a větší úspěch při vyjednávání, nezapomenout na prsten, nějaký šmuk na krk a ozdobný kastrol na hlavu… Charisma je důležité.
Častý problém je, když hráč příkaže Vořechovi povel „domů“. Ale kde to je? Pes čeká v hostinci v Želejově, akorát nereaguje a je třeba oznámit hostinskému, že si ho bereme zpět. Pak už bude chvilkama poslouchat.

Užitečné je hned začít s alchymií a umět namíchat Sejvovici. Bez pravidelného ukládání to nejde. I proto radím co nejdříve začít questy u kováře a v kočovnickém táboře, kde se objeví možnosti zadarmiko přespat a hlavně ukládat pozici…
Bez peněz to nejde. Kdo se snaží hrát na slušňáka (odměnou skvělý perk "místní hrdina"), nechce si kazit reputaci a nekrást všude kde přijdete veteš z truhel - je fajn šmelit s koňmi. Dává to hooodně a jsou to rychlé prachy, kterých je potřeba. Stává se, že u mrtvého na cestě je živý kůň, anebo se prostě trochu poskvrnit a přemístit zdánlivě bezprizorného kopytníka na pastvině ke koňskému handlíři do jeho tábora. Peníze investovat - do výuky, do „učebnic“, do receptů na lektvary.
Učit se je potřeba nejlépe všechno. Kovářství na výrobu zbraní a samoopravu zbroje. Alchymii i kvůli lektvarům posilujícím v boji. Plížení, lov, vylamování zámků, výřečnost, zálesáctví atd. všechno se hodí a dělá průchod hrou příjemnější. Perky fungují efektivně a jsou velkou pomocí.

Bojový systém je v obou KCD nelehký, zapomeňte na skyrimovský styl rubání hlava nehlava. Je potřeba taktizovat a hlavně blokovat protivníkovy údery. Blok je základ, jakmile zasvítí zelený středový puntík na bojovém ukazateli zeleně, je to znamení soupeřova útoku a je nutné se bránit blokem. Úspěšné odvrácení úderu signalizuje modré probliknutí. Po bloku by měl následovat okamžitě protiúder. Jde se naučit různá komba a fintičky, ovšem mně se už v jedničce velice osvědčilo používat bodnutí. Bodnutí je jednoduchý a hlavně rychlý úder, žádné napřahování, žádné složité kombinace úderů, riposty a podobné serepetičky. Bodat je výborný způsob, jak vyřídit sebelepšího soka během chvilky. Je to to obrácené V na spodku ukazatele boje. Doporučuji vyzkoušet. A pozor na žlutý ukazatel výdrže, vyčerpaný nemá cenu bojovat, raději couvnout a pak teprve udeřit. Nejčastější nepřátelé jsou ze startu lapkové, jejich skryté tábory je výhodnější hledat v noci, táborák jde vidět do dálky a často hlídá jen jeden a ostatní vyspávají opici a je snadnější je zlikvidovat. Výborný učitel boje kempuje v táboře kočovníků.
No a to by tak z těch úplných základů asi stačilo, každý má svůj styl hraní a KCD2 nabízí bezpočet možností se vyřádit. Tak si to užijte, ta hra je majstrštyk a zaslouženě hitem po celém světě.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz