Hlavní obsah
Rodina a děti

Jak postavit děti na vlastní nohy? Ukončete provoz mamahotelu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pexels

Mamahotel má vždy uklizeno, plnou ledničku a to vše zadarmo! Jen blázen by si hledal jiné bydlení.

Sama jsem odcházela od rodičů v 19 letech. Měřím tedy stejným metrem i svým dětem. Kdy je čas ratolesti osvobodit od podpory rodičů? Je umetená cestička pro naše děti přínosem, nebo naopak?

Článek

Co se v mládí naučíš

Žádný předmět o výchově dětí ve škole nenajdeme. Stejně jako lidové pověsti se výchovné manýry přenáší z generace na generaci. S tím nejlepším úmyslem pak vychováváme svoje děti i s chybami, kterých se na nás dopustili naši rodiče.

Špatné změním, dobré zachovám

Co jsem v dětství neocenila jsem se samozřejmě vynechala, co mi chybělo jsem se snažila svým dětem dopřát. Jsem přesvědčená o tom, že pocit nekonečného dostatku všeho je pro vývoj dětí nežádoucí. Měly by včas pocítit, že zdroje jsou omezené i přesto, že rodina má slušný příjem. Ponesou si pak do života taky nějakou touhu a potřebu se o něco snažit.

Maturitu máš, tak plav

Střední školou proplul, dál se mu nechtělo pokračovat. V pořádku, když už nechceš studovat, našel sis práci. Jestli máš holku z Liberce a chcete spolu dál chodit, tak si najdi pronájem. Lepší než její internát a málo soukromí v našem bytě. Napadlo to mě, a ne jeho, takže jsem se později dozvěděla, že jsem ho vyhodila z bytu.

Anketa

Kdy myslíte, že je nejvyšší čas, aby se dítě osamostatnilo?
Jakmile dokončí svoje studium a začne pracovat.
38,2 %
Až bude sám/a chtít odejít bydlet jinam.
6,6 %
Může bydlet s námi, ale musí se podílet na nákladech domácnosti.
55,2 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 76 čtenářů.

Generace, která bere všechno

Podobné příběhy slýchám kolem sebe. Dcera kolegyně se usídlila v jejím bytě a každý podzim je velmi překvapená, když se maminka vrací z chalupy na zimu domů. Z dob jejího dospívání mi utkvěla v hlavě její hláška, že rodiče jsou povinni ji jednou za rok vyvézt k moři. Oči z důlků mi můžou vypadnout, když vidím, jak slečna rekonstruuje kuchyň a matce diktuje, co vše je potřeba nakoupit, objednat a hlavně zaplatit.

Hloupý, kdo dává, hloupější, kdo nebere

Když má rodina dost prostředků přijde jim přirozené rozmazlovat svoje děti ve všech směrech. Dopřát jim to nejlepší. Ony nic jiného neznají a luxus bez námahy se stává jejich standardem. Holčičky pak hledají své prince, který jim bude plnit jejich sny. Kluci jejich věku, kteří prošli podobnou výchovou, jim ale nemají co nabídnout.

Tak tu vyrostla křehká generace floutků a princezen, kteří chtějí jen to nejlepší. Za normální pracovní úvazek a odpovídající mzdu se jim moc pracovat nechce, natož těžce vydělané peníze investovat do vlastního bydlení, partnera nebo dokonce rodiny. Peníze hodně souvisí s pocitem životní spokojenosti a naplnění. Dokud budou v provozu mamahotely, nikdy se na vlastní nohy nepostaví.

Zdroj:

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz