Hlavní obsah
Rodina a děti

Mladá nebo „stará“ matka. Co je horší?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Lemmyu/www.pexels.com

Kdy je nejlepší čas stát se matkou?

Porodnost v Evropě stále klesá. Ženy odkládají první těhotenství. Bohužel ve vyšším věku mívají ženy problém s početím. Každé třicáté mimino je ze zkumavky.

Článek

Ve dvaceti je brzy

Mně se povedlo z mých rodičů po čtyřicítce udělat babičku a dědečka. Oba samozřejmě pracovali, naštěstí měl manžel ještě čilé prarodiče, kteří nám občas s hlídáním pomohli. Já odmaturovala, našla si práci a šup na mateřskou. Nestihla jsem si zvyknout na nějaké leháro. Vstávat, až se mi bude chtít, pařit, kdy se mi zachce. Ze školní rutiny a brigád na 3 měsíce do práce a dril pokračoval. 3 roky s miminem doma, pak na 4 roky zpět do zaměstnání a před třicítkou druhé dítě. Letos mladší syn dostudoval a nastoupil do práce. Všem se ulevilo a já si už několik let užívám své první svobody.

První dítě po čtyřicítce?

Přemýšlím, co za tím odkladem mateřství je. Někdo dělá kariéru, najít vhodného partnera je taky oříšek. V dnešní době svatba vyjde na stovky tisíc a jen její přípravy trvají často celý rok. Pro potomka pak budoucí matky potřebují mít vše, co vidí na sítích, aby se tam taky nestyděly vystavit. Někdy jen příroda odsouvá jejich plány.

Anketa

V jakém věku jste zakládali rodinu vy?
Kolem dvacítky.
75,9 %
Po třicítce.
20,7 %
Až po čtyřicítce.
3,4 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 29 čtenářů.

Vymodlené dítě

Když se konečně zadaří a mamina vytoužené dítě donosí, malý (ne)tvor obrátí jejich život vzhůru nohama. Žádná, ani dvacítka ani čtyřicítka, není dost připravená vstávat co dvě hodiny v noci a kojit. Zažila jsem ve svém okolí maminky, co daly přednost umělé výživě, protože se o krmení v noci mohly podělit s partnerem. Nebo celý den čekaly, než partner přijde domů a pohlídá dítě, aby se mohly najíst, umýt. Nezvládaly nic navíc než péči o dítě.

Vidina voňavého miminka vás vymaže ze světa

Každá si představuje ty jemné zpocené vlásky a roztomilé baculaté miniaturní nožičky. Nikdo vám neřekne a stejně byste nevěřily, že se dalších 15 let pořádně nevyspíte. Z domu za zábavou se dostanete jen s povolením (když vám někdo pohlídá). Finanční situace asi nebude ten nejpalčivější problém. Za to permanentní strach vás už nikdy neopustí.

Jsem ráda, že jsem se rozhodla mít děti brzy. Naopak díky nízkému věku jsem měla silnější pocit všem dokázat, že v nové životní roli obstojím. Mateřská dovolená, hlavně ta druhá, pro mě byla vážně dovolenou. Těšila jsem se na změnu. Nemuset dojíždět do kanceláře, cestou nakoupit, vytáhnout dítě ze školky a ještě stihnout uvařit večeři. Na všechno mít celý den času. Je mi líto těch dětí, jejichž matky nedokázaly překonat své sobectví a vlastně trpí tím, že se o ně musí starat.

Zdroj:

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz