Hlavní obsah
Hobby a volný čas

Nemám čas. Chodím do práce, po večerech a o víkendech všechno nestihnu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Lemmyu/www.pexels.com

Když se chce, tak to jde.

Občas s nadsázkou říkám, jak se těším na „důchodové“ období. Člověk se zbaví práce a získá spoustu času. Uvědomujete si, kolik času denně zbytečně promarníte?

Článek

Nemám čas, je jen výmluva

Je to pravda. Záleží jen na sestavení priorit. Co opravdu chceme stihnout, stihneme a odsuneme méně chtěné činnosti na později nebo, jak se říká, „donazimy“. Takové to „chtěl bych chodit plavat, začnu běhat, musím se začít učit cizí jazyk,“ zavání úplně něčím jiným, než je nedostatek času. To je prachobyčejná lenost.

Efektivní využití času

Velmi nerada dělám zbytečnou práci. Před rokem a půl mě nadchla jedna metoda učení angličtiny, kde k učení využívám čas, který jsem běžně každý den bez mrknutí oka nechávala plavat. Dnes denně strávím 10-45 minut konverzacemi, půl hodiny čtením a učením slovíček a hodinu a více poslechem zpráv, příběhů a podcastů. Kdyby mi ale někdo na začátku řekl: „Budeš se učit 2 hodiny denně,“ tak bych rovnou odmítla s tím, že na to nebudu mít čas.

Anketa

Víte, kolik času denně strávíte u televize nebo koukáním do mobilu?
maximálně 2h
37,5 %
pravděpobně 4-5h
62,5 %
určitě více než 5h
0 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 8 čtenářů.

Nordic walking, plavání, jóga a posilování

To jsou moje koníčky. Ale ještě mám partnera, oba milujeme výlety a cestování. Pak zahradu, kterou chci mít krásnou, abychom měli kde odpočívat. Kde brát na všechno čas? S hůlkami chodím do a z práce, do metra nastupuji/vystupuji o 1-2 stanice dál/dříve, než bydlím. Cestou poslouchám angličtinu nebo konverzuji. Jízdu metrem si krátím učením v aplikacích. Po práci mám buď plavání, jógu nebo cvičení.

Celkový čas strávený u obrazovky telefonu

Včera jsem ohromena zírala na zprávu chytrolína Google, který mi poslal nevyžádaný týdenní výkaz celkového času stráveného u obrazovky mého telefonu za minulý týden. Pod nadpisem nejpoužívanější aplikace jsem místo očekávané angličtiny četla: 22h 38m WhatsApp, 3h 56m Chrome, 2h 37m Instagram. Samozřejmě občas člověk potřebuje něco vygooglit, ale co to ostatní? Já mám ještě 25 h volného času za týden!

Jestli máte nějaké osobní plány, doporučuji si promyslet, čím chcete začít, a vyzkoušet je co nejdřív. V důchodu budeme mít sice více času, ale nejsem si jistá, kolik nám zbyde energie. Možná by bylo rozumnější si nechat sledování obrazovky našich telefonů na posledním místě našeho žebříčku priorit. Kolik hodin denně strávíte u obrazovky vy? Čas strávený u displeje vašeho telefonu za vás spočítá Google.

Zdroj:

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz