Hlavní obsah
Psychologie

Proti gustu, žádný dišputát. Lidé, co žijí v bludu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pexels.com

Dvakrát spolu jeli výtahem a ona už nechá tisknout svatební oznámení.

Běhám po světě už nějaký ten pátek. Mám za to, že největším štěstím v životě je cítit se spokojený a šťastný. Kde, kdo to štěstí nalézá a vidí je někdy kuriózní.

Článek

Tendence měřit ostatní podle sebe

Ze židle mě obvykle zvedá, když někomu chybí nadhled. Ostatní soudí a měří podle sebe a svých zkušeností. Na život kolem hledí jako kůň s klapkami na očích, aby ho při průjezdu pražskými ulicemi něco nevyplašilo. K „dokonalosti“ situace přivádí jedinec, který si své omezenosti není samozřejmě vědom, a tak troubí do široka své názory a poznatky.

Neber si nic osobně

Jak mě vyučily Duškovy Čtyři dohody, tyto situace jsem na se naučila pozorovat, neřešit a přecházet pokyvováním hlavy. Každý má právo na svůj názor, se mnou to nemá nic společného, je to jeho (zkušenost nebo problém). Pokud takový exemplář potkáte cestou do práce v MHD, během dne na příhodu rychle zapomenete. Horší je, když bydlí vedle vás. Sousedské vztahy je potřeba udržovat v nějaké rozumné přátelské rovině. Souseda si bohužel nevyberete.

Každý cítí štěstí jinde

Chatička u lesa s krásnou zahradou, to je moje štěstí. Soused, který má potřebu na mě mluvit, kdykoliv mě zahlédne, mi tu idylku trochu kazí. Zkoušela jsem omezit odpovědi a věnovat se zahrádce, ani bohatá zálivka a evidentní zvuková bariéra souseda nezastaví. Vypadal zarmouceně, když jsme začali na plot instalovat rákosové paravany. Zkoušel říkat i něco o tom, že se mu to nelíbí. Čeho je moc, toho je příliš.

Anketa

Myslíte si, že imaginární vztahy patří i do dospělého světa?
Když to někomu pomáhá být šťastný, tak proč ne?
18,2 %
Takový jedinec to nemá v hlavně v pořádku.
0 %
Pokud jeho vymýšlení neobtěžuje ostatní, ať si prožívá, co chce.
81,8 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 11 čtenářů.

Slečny, které žijí svůj imaginární vztah

Měla jsem kolegyni, která vnímala kontakt mužů ve svém okolí úplně jinak, než je běžné. Ve výtahu potkávala muže, který pracoval v jiné firmě naší administrativní budovy. Nám pak nahoře vyprávěla příběh o tom, jak s ní flirtuje, půjdou na večeři a zajímalo jí, jestli není zadaný. Celý příběh v její hlavě vznikl na základě pozdravení a několika společných jízd výtahem. Jednou jsem jela s nimi a žádný vztah jsem nezaregistrovala.

Další, mnohem hlubší vztah pak prožívala s kolegou z kanceláře. Jednou jí odvezl z práce domů, protože měl tím směrem cestu, a už to začalo. Když se pak oženil a začal nosit prstýnek, chudák holka zažívala muka. Shodou okolností se mu naskytla možnost změnit místo výkonu práce. Kolegyně pak vztah v sobě uzavřela, pro nedostatek kontaktu.

Věřím, že vymyšlený příběh jí dokázal udělat šťastnou. Zní to sice mimózně, ale pro její osobní pocit byl příběh určitě důležitý. Téměř 40 % dětí vyrůstá s imaginárním kamarádem, který jim pomáhá zvládat těžké a nepříjemné situace. Vypadá to, že si někteří dospělí tuto berličku nesou s sebou dál. Jak ale takovým lidem dát najevo, že nejste součástí jejich příběhu?

Zdroj:

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz