Hlavní obsah
Zdraví

Těšíte se na dědictví? Kolem padesátky vám padne do klína

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: www.pexels.com

S největší pravděpodobností zdědíte mnohem více, než byste si přáli…

Kdy končí bezstarostnost mládí, záleží na vašem stylu života, a hlavně na genetice. Můžete žít jako asketa a stejně vyfasujete dědictví po vašich předcích.

Článek

Naivka si myslela, že vše ovlivní

Ještě nedávno jsem si bláhově myslela, že zdravým přístupem k životu se vyhnu všem civilizačním nemocem, se kterými se potýkají všichni starší kolem. Mám staršího i mladšího sourozence, tak mám i vzorek k porovnání na dohled. První velké rozčarování přišlo s objevením genetické zátěže staršího sourozence. Náhodný test objevil v jeho těle po 50ti letech bujarého života jeden přebytečný chromozom, který tělo dokáže nepozorovaně zdevastovat.

Nejsme ze stejného vrhu

Starší brašule má asi největší smůlu, byť zplozen jiným otcem, vyfasoval od obou rodičů to nejhorší, co se týká zdraví. Svého biologického otce už pochoval. Můj táta po sedmdesátce bere léky na cholesterol a tlak jako samozřejmost, zvýšený cukr a omezený sluch odmítá řešit. V zimě si užívá klidu nad osmisměrkou a v létě s prutem, pivem a cigárem u vody a vypadá báječně.

Maminka nás podělila spravedlivě

Ani jeden ze 3 sourozenců jsme nepřišli zkrátka. Mladší přišel o chrup, zato má od 30ti let problémy s cévami. Jako číšník podpořil křečové žíly pobíháním po place. Nezodpovědný přístup k dentální prevenci také udělal své. Artróza se plíží po matčině linii, nadbytečný chromozom staršího sourozence ukázal dědictví předčasně. A já? Taky jsem dostala svůj díl.

Anketa

Hledíte na své zdraví a omezujete se v některých oblastech?
Žiju na plný plyn. Jinak mě to nebaví.
28,6 %
Snažím se vyhýbat tomu, co mi nedělá dobře.
42,9 %
Sleduji a následuji dostupné informace, které mohou zlepšit mé zdraví a kvalitu mého života.
28,5 %
Celkem hlasovalo 7 čtenářů.

Exemplární příklad

Zdravé jídlo mi chutná, prospěšné aktivity mě baví. Co víc si přát? Ne, že bych nevyzkoušela cigaretu nebo alkohol, ale z neřestí, které mohou zdraví ovlivnit špatným směrem mi zůstalo asi jen sladké. Díky novince zvané intolerance laktózy pomalu omezuji i tuto poslední radost. Mít v životě jiné priority a zlozvyky, dopadla bych hůř.

Závěrem rodinné anamnézy tedy určitě nemohu doporučit zprofanované motto všech životních požitkářů: „Tělo má jít do hrobu zhuntované“, pokud vám záleží na délce a kvalitě života. Bylo pro mě zklamáním, že genetika je tak mocná a dokáže otravovat tak brzy. Nezbývá tedy nic jiného, než se smířit a vzít dědictví na vědomí a přizpůsobit svůj život novým okolnostem. Hlavně se v dědictví moc nevrtat a věnovat svou pozornost aktivitám, které vám dělají v životě radost. Například jsem minulý týden objevila možnost zlepšování zraku přirozenou cestou. Světe div se, neřekla mi o něm má skvělá oční lékařka, kterou pravidelně navštěvuji. Že by o tom nevěděla nebo není v jejím zájmu, aby její pacienti ztratili nebo zmenšili své problémy se zrakem?

Zdroj:

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz