Hlavní obsah
Víra a náboženství

Začala postní doba. Křesťané si berou dovolenou

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: www.pexels.com

Vždy je snažší splnil úkol, který si uložíme sami sobě.

Pro věřící je popeleční středa zahájením nejkrásnějších svátků v roce. Pro nás ostatní může být impulsem k jarnímu odlehčení organismu. Ve středu začal čtyřicetidenní půst.

Článek

Popeleční středa

Namazat popelem křížek na čelo se slovy: Pamatuj, že jsi prach a v prach se navrátíš. Takto si katoličtí křesťané každý rok připomínají, že důležitější než pomíjivé jsou hodnoty trvalé – ty duchovní. Tento den jim začíná 40 dnů dlouhý půst, kterým chtějí projít především duchovní očistou. Jejich snažení skončí přesně na Velikonoce.

Půst není jen o jídle

Jako nevěřící v Ježíše Krista, jsem se mylně domnívala, že postní doba je o tom, že se 40 dnů nemá jíst maso a výrobky z něj. Myslím, že to bude mít každý praktikující křesťan upravené podle svého. Byla jsem poučena, že na dobu půstu si každý vybere jednu až dvě oblíbené aktivity/jídla/cokoli, co má rád a čemu stěží odolá a ty si v postní době nesmí dopřát.

Posílení ducha nebo vůle

Já se zabývám jógou, její a teorie a pozadí je pro mě také přesvědčením. Stejně jako dobré vychování, ani praktikování chování jogína neskončí za 5 týdnů. Praktikování křesťanství je pro mě v porovnání s jógou cochcárnou. Chápu jakékoli časově omezené výzvy, ale ve zbytku roku se pak chovat jak utržená z řetězu, protože si pak dojdu pro odpustek, mi přijde laciné.

Anketa

Zkoušeli jste někdy držet půst?
Ne, nerad se trápím.
17,4 %
Ne, není to zdravé.
0 %
Ano, v rámci svého vyznání.
56,5 %
Ano, držím ho denně. Vlastně půst přerušuji jídlem.
26,1 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 23 čtenářů.

Nakouknout pod pokličku

Zdrojem mého zamyšlení byl rozhovor s kolegyní, která jeden den chyběla v práci. V úterý večer se všichni sešli v kostele a dojedli brambůrky, chlebíčky a vše co zbylo z poslední oslavy. Věděli, že je ve středu čeká den bez jídla. Bude povoleno jen jedno jídlo denně. Konkrétní jídlo – chleba a nealko tekutiny bez omezení. Ona nemá chleba ráda, vybrala si tedy rohlíky a vzala si na nadcházející těžký den dovolenou. Když už hlady nevidí, nacpe se dosyta náhradním pečivem. Jako každý rok věděla, že jí bude zle a bude možná i zvracet. Na můj němý údiv zkonstatovala, že kdyby podobné zkoušky podstupovala z vlastní vůle, tělo by se zřejmě tak nebránilo.

Nemohu se zbavit dojmu, že tu není něco v pořádku. Buď jsem křesťan a tyto každoroční rituály mi dělají radost, nebo jsem zřejmě jiného vyznání a nerozumím, o čem tato víra je.

Zdroj:

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz