Hlavní obsah
Jídlo a pití

Pozor na jablka ze supermarketu. Jedno takové mi způsobilo otravu a silnou alergickou reakci

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Pixabay

Jablko

Když se s chutí zakousnete do krásného jablka, ani ve snu vás nenapadne, že vás několik soust absolutně vyřadí z běžného fungování.

Článek

Už od dětství jsme slýchávali, že nemáme sbírat ovoce kolem silnic, protože je plné olova a těžkých kovů. Ovšem od doby, co se přestal používat olovnatý benzín, nepředstavují jablka od silnice problém. Pokud tedy zvolíme méně frekventovanou silnici, nemusíme se škodlivosti jablek obávat. Jsou ve skutečnosti rozhodně zdravější než ta ze supermarketu. Nejsou totiž chemicky ošetřena a na rozdíl od těch supermarketových hnijí zvenku nikoli zevnitř. Také v nich můžeme narazit na červíka, což je ovšem známkou zdravého jablka.

Otrávené jablko ze školní jídelny

Jablka do supermarketů se k nám dovážejí nejen z Polska, Slovinska či Slovenska, ale také z Chile, Argentiny, Makedonie, Peru či Kolumbie. Tato jablka jsou několikrát chemicky ošetřována a jejich slupka musí zůstat krásná a lákavá, abychom si je koupili. Jablka si doma samozřejmě všichni omyjeme a věříme, že tím smyjeme chemický postřik. Záleží ovšem na tom, jak důkladně to uděláme. Omytí studenou vodou totiž opravdu nestačí. Tato jablka jsou často krásná a lesklá, protože jsou povoskovaná. Vosk sám o sobě nebezpečný není.

A přesně taková jablka dostávají i děti ve školních jídelnách. Jedno takové jablko přinesl syn ze školy. A protože jej naštěstí nechtěl, vzala jsem si ho na odpolední vycházku se psem. Jablko jsem předtím řádně omyla horkou vodou a vydala jsem se se psem do lesa. Když jsme se blížili k domovu, udělali jsme si pauzu, vytáhla jsem ono krásné jablko a rozdělila jsem se o něj s naším psem rovným dílem.

Otrava a alergická reakce

Už po příchodu domů mi nebylo moc dobře od žaludku a brzy se začaly dít věci. Do hodiny mi otekla pusa, na zádech naskočila rudá vyrážka, napuchlo jedno oko a já nebyla schopná vstát z postele. Snad poprvé v životě jsem přesně věděla, kde mám žaludek, protože mě zabolel i při sebemenším pohybu. V průběhu následujícího týdne se měnilo jen to, že jedno oko splasklo a druhé nateklo, jedna část pusy splaskla, otekla jiná. Vyrážka na zádech přetrvávala a přidávala se i na jiných částech těla. Po pěti dnech jsem konečně byla schopna se značným vysílením obejít náš rodinný dům. Jíst se nedalo téměř nic. Lékařka mi po telefonu diagnostikovala otravu z pesticidů a silnou alergickou reakci. Zcela v pořádku jsem byla až po čtrnácti dnech. Když si uvědomíme, že šlo o jablko, které mohl syn sníst už ve škole, jsem ráda, že tato záležitost postihla mě a ne jeho. Každý organismus samozřejmě ale reaguje jinak. Také je třeba zmínit, že potíže takového rozsahu jsou spíše ojedinělou záležitostí.

Když už tedy kupujete ona krásná a naleštěná jablka v supermarketu, před konzumací je důkladně omyjte v roztoku octa a teplé vody. Ocet lze nahradit kyselinou citronovou. Do roztoku přidejte lžičku soli, která by měla smýt z povrchu nebezpečné pesticidy. Ještě lepší je pak jablko oloupat.

Ačkoli netrpím žádnými alergiemi, je jasné, že koktejl pesticidů obsažených v jablku mé tělo nezvládlo. Od té doby se podobným jablkům obloukem vyhýbám a raději si utrhnu nějaké u cesty.

Zdroj:

https://www.lovime.bio/clanky/spinavych-dvanact-zprava-o-pesticidech-v-ovoci-a-zelenine/

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz