Hlavní obsah
Lidé a společnost

Blázen do hodin

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Blázen do hodin - to jsem já.

Článek

Nepředstavoval jsem si lepší dárek než hodiny. Budíky, pendlovky, kukačky. Exkluzivní na dřevě s ručičkovým teploměrem a barometrem. Nikdy mě fascinace hodinami neopustila. V této době jsou za přijatelnou cenu hodiny řízené radiovým signálem, s teploměrem, vlhkoměrem, radiobudíky. Hodinky s krokoměrem, měřením srdečního tepu, s napojením na WI-FI a mobil, s možností telefonovat. Budíky s projekcí datumu a času, melodické hodiny, meteostanice. Čas je nastavený na kuchyňském sporáku, teplovodním kotli, paráda! Počítal jsem, jen v kuchyni máme šest měřidel času.

Vzpomínám na rok přibližně 1990. Vietnamci prodávali náramkové digitální pánské i dámské hodinky se čtyřmi čudlíky po stranách. Osvětlení, budíček, stopky, datum s měsícem napřed a dnem potom nebo obráceně, čas se dal nastavit na AM a PM, nebo 24 hodinový a také letní a zimní čas který se jednoduše přehodil. Pro buzení nastavení kokrhání kohouta, dětský pláč a množství melodií, kalkulačka.

Zastavil jsem se u známého v hodinářství. Víš co, tohle není pro českýho člověka. Jsme nastavený jen pro dvě funkce. Vstát a lehnout, napít se a vyčůrat, jít do práce a z práce.

Abychom všechno řádně prostudovali, naučili se a nastavili, sešli jsme se po práci v restauraci. Spolu s množstvím vypitého alkoholu klesala naše schopnost nastavit a seřídit hodinky, ty nad námi nad námi vyhrávaly.

Vyřešil to Sváťa. Já už na ty digitální hodinky kašlu! Než jsme se nadáli, vylezl na stůl, stáhnul kalhoty: „Já mám hodiny genitální, koukejte! Kyvadlo a dvě závaží!“ Houpal se ze strany na stranu, kyvadlo se pohybovalo a Sváťa odbíjel svým hlasem: „bim - bam, bim bam!“

Jó, v hospodě se to někdy vyvrbí do extrému. Zábava bývá vždy. Lidé otevřou svá srdce, najdou řešení problémů, seženou řemeslníky a odborníky pro to i ono.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám