Hlavní obsah

Prišel som si do Čech narejžovat

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nástup do zaměstnání neznamená, že se bude pracovat.

Článek

Manipulační dělník není dobře placená profese. Vyžaduje fyzicky zdatného a manuálně zručného člověka. Podmínkou je také dobrý zdravotní stav pro práci venku při nakládce a vykládce vagonů a kamionů. Při navážení materiálu do výroby, přesunům polotovarů a výrobků mezi halami a venkovním prostředím je dělník vystaven změnám teploty. Musí znát výrobu, vědět kam co ke kterému stroji bez poškození přivést. Předpoklady pro získání vazačského a jeřábnického průkazu a oprávnění řidiče vysokozdvižného /plošinového/ vozíku. Do takové práce se nikdo nehrnul, měl jsem stálý podstav, kmenoví zaměstnanci byli přetíženi.

Na vrátnici máš kluka, posílá ti ho osobní oddělení. Má asi 40kg.

Koukal na mě brýlemi 10/12 dioptrií. Vrátný vyběhl kontrolovat kamion, kluk si bleskurychle sedl na vrátnici, nohy na stůl, z odloženého opasku vrátného vyndal pistoli.

Tak takhle ne mladej, proč jsi sem vlastně přišel ? „Prišel som si do Čech narejžovat.“ Kde tady máte ošetrovňu a kantýnu ?

V závodní jídelně si zapálil cigáro, oblak kouře vyfoukl okénkem do kuchyně, přímo do obličeje vedoucí jídelny.

Bylo jasné, takového člověka nechci. No tak ho nechte zatím uklízet. Dáme ho někam jinam, nebo skončí ve zkušební době.

Druhý den dostal koště, lopatu. Po chvíli pracovní úraz, hřebík v noze. Dalo velkou práci vyplnit a napsat hlášení, aby jsme se vyhnuli sankcím a nepřišli o prémie.

Na vrátnici máš ženu krev a mlíko, dobrých 120kg, čeká na tebe.

Jmenuji se Miluška, můžeš mi tykat šéfe. No dobře Miluško, seznámím tě s tvým pracovištěm. Jsme ve skladu náhradních dílů, které budeš balit a posílat. Papíry a etikety dodávám já. V rohu je váha. Do 15ti kilo uděláš balík pro poštu, přes 15 do 25ti kilo zabalíš do bedny, větší kila se balí do přepravních skříní. Náhradní díly ti budou vozit kluci, uskladníš je do regálů, odvezou to co zabalíš na poštu, těžší si odveze přepravní společnost.

Hele šéfe, mám hlad až omdlívám. Jdu do krámu, nechceš něco ke svačině ? Přinesla proviant, bylo toho na celý stůl na kterém měla pracovat, debužírovala snad hodinu.

Tak Miluško, posilněná, zaučím tě na práci.

Šéfe, abysme si rozuměli. Snad si nemyslíš že já ti tady budu dělat. Buď rád že tady sedím. Tak za prvé jsem samoživitelka, mám tři holky. Jedna nemocná, druhá, třetí. Dostávám z tebe právě žlučníkovej záchvat, přinesu ti neschopenku.

Na vrátnici na tebe čeká novej do tvý party.

Jmenuju se Lána. Je už poledne, mám hlad a žízeň, můžu přijít zítra ráno ?

Tak dobře, projdeme si zítra bezpečnost práce a požární ochranu, seznámíte se s pracovištěm, kolegy.

Druhý den ráno : Zbytečná námaha pane vedoucí, protože já nikdy dělat nebudu. Pan Lána nikdy nepracoval, nepracuje a pracovat nebude. Na pivo mám vždycky, zvu vás do hospody.

Pane Lána, půjdete se mnou zítra na osobní oddělení a zazpíváte tam tu vaši písničku.

Na osobním : Proč jste sem přišli ? Pamatujte si že pan Lána nikdy nepracoval, nepracuje a pracovat nebude.

A proč jste k nám přišel ? Vy jste to chtěli. Tady to je černý na bílým. Přijďte mezi nás, náborový příspěvek, 5ti týdenní dovolená, závodní stravování, podnikové rekreační středisko…

Osobářka zavolala vedoucího, pan Lána ještě jednou zazpíval, byl propuštěný ve zkušební době.

Co dělat s panem Lánou který nikdy nepracoval, nepracuje a pracovat nebude ?

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Další články autora

Doporučované

Načítám