Hlavní obsah
Umění a zábava

Cesta na Bajkal

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Vždy je na co připít, jeden důvod pomine, vyvstane další.

Článek

Restauraci Na Rozcestí neřekl nikdo jinak než U Koníčka. Býval v tom domě dřív koňský řezník, nový název se neujal. Nachází se v Karlových Varech, na křižovatce na čtvrť Dvory, zároveň výpadovku na Sokolov - Cheb a Starou Roli, výpadovku na Novou Roli - Nejdek.

Po práci jsme se tam scházeli „na jedno“. Stálí hosté, příjemná atmosféra, točená jedenáctka Karel. Každý byl někam zařazený, zaškatulkovaný. Ahoj Slávisto, vítáme tě kulturisto, pojď k nám Casanovo .....

Čekali jsme zvědavě na na nové zážitky příchozího, nevadilo že stejné téma se stále opakuje, naopak byl to řád, jistota že vše je tak jak má být. Pivo teklo, nálada stoupala. Vyřešily se potřeby na řemeslníky, rodinné problémy, s množstvím vypitého alkoholu spolustolovníci utvrzovali svá kamarádství, otevírali své duše a poslouchali rady kamarádů.

Už se ti to blíží! Kamarádi, já se hrozně těším na Bajkal, zbývá mi do důchodu a do odjezdu dnes přesně jeden rok. Mám u jezera postavený srub z mohutných kmenů. Když zapálím při -50ti svíčku, budu mít uvnitř teplo. Řeším problém, nevím jestli pojedu vlakem, nebo letadlem. Jak na Bajkal dostanu svou kulovnici a brokovnici. V zimě zastřelím soba, losa, jelena. Nechám zmrznout, odsekávat budu sekerou, maso grilovat, vařit polévku. Chytat ryby, v zimě se musí led provrtat. Potřebovat budu motorovou pilu, sněžnice. Sáně a alespoň dva psy, koupím v místě. Sibiřské, líbí se mi jejich modré oči. Rád chodím na ryby, kaviáru z jesetera budu mít na kila, ryby amur, tolstolobik, štiky, sumce budu v létě sušit na slunci, udit.

Kdo ti staví srub? Je hotový, z nedaleké osady, dva kilometry vzdálené od srubu, který na mě čeká. Mám přátele, do Karlových Varů jezdí často. Věřím jim, až k nim přijedu poteče vodka, garmoška, kazačok, moc se těším. V té vesnici je jediný obchod ve kterém dostanete potraviny, pití, vaťáky, filcáky, provazy, krumpáče, lopaty, pily… všechno na cosi vzpomenete.

A co spojení se světem? Víte, že jsem úplně sám. Ve vesnici je na sloupu veřejný telefon, slibuji, že vám dvakrát za rok zavolám.

Lesy okolo jsou pralesy. V létě množství hub, malin, borůvek, brusinek. Medvědí česnek.

Musíš si dát pozor na vlky a medvědy, je nám líto že nás brzy opustíš.

Rok poté v restauraci U Koníčka: Kamarádi, musím se vám přiznat, odpusťte mi to, s Bajkalem jsem si všechno vysnil, vymyslel, kecal jsem, budu s vámi, když mi odpustíte. Zase bylo na co se napít!

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám