Hlavní obsah

To bude jízda !

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované.

To bude jízda !

Článek

Podívej se Maruš na ty puberťáky, co vyvádí na dětským hřišti. Rozbili kolotoč, utrhli houpačky, hází po sobě písek. Kouří prej majoránku, řvou a jsou divoký. Já mám majoránku do sekaný, karbanátků, do bramboráku. Napadlo mě nacpat koření do fajfky po nebožtíkovi. Možná bych ho v extázi ještě uviděla, promluvila s ním. Božko koukej, houpou se už na klepadlech na koberce. Já bych na ně zavolala policajty. Jednou jsem jim volala, v protějším baráku v noci někdo chodil s baterkou. Místo aby se o to zajímali, ptali se jak se jmenuju a na mou adresu. Asi psali na moje oznámení protokol. Zloději by zatím utekli, tak jsem skončila. Nikdo tady pořádek neudělá. Jednou jsem je volala na ty puberťáky. Přijela městská, mladý kluci. Vypadalo to že puberťákům fandí, nejradši by blbli a ničili majetek s nima. Mám někdy chuť telefon rozšlapat, nikam se nedovoláš a stojí tě to fůru peněz. Když byl manžel v nemocnici, ozvala se mi automatická ústředna. Dobrý den, dovolali jste se...... chcete-li nosní, krční, ušní stiskněte pětku, chcete-li chirurgii stiskněte dvojku, pro infekční oddělení stiskněte sedmičku. Podobně vyjmenovali všechna oddělení, nakonec přepneme vás na informace. Po chvíli : Bohužel, linka je obsazená, jindy všichni operátoři jsou obsazení, nebo ústředna, zavolejte prosím později. Někdy opakují ještě anglicky. A tak volám pořád dokola, platím zato majlant. Když už to bylo kolik stovek měsíčně, jela jsem se zeptat jak je tohle možný. Všechno mi ukazovali na obrazovce. Nesmím prej volat na čísla začínající devítkou a na čísla s jinou předvolbou než českou +420 a někomu koho nemáte na seznamu. Jestli chcete, dáme vám jinej balíček. Šla jsem pryč, jejich balíčky jsou proto aby nás zmátli, přesvědčili že je všechno naše vina, doopravdy cesta z bláta do louže. Hele Božka, oni už klepadlo vyvrátili i s betonama ! My už toho moc nezmůžem. Člověk je čím dál blbější. Třeba spím a v kuchyni jsem zapomněla vypnout televizi. Pamatuju si ale ze školy z první třídy : Alenko stůj, auto houká, na něm v pytli bílá mouka. Auto mouku rozváží, z velikého nádraží. Nebo jazykolamy : 333 stříbrných stříkaček stříkalo přes 333 stříbrných střech. Děti malí problémy, neumí říkat R a Ř. Moje dcera se zvlášť musela učit. Na R napřed říkala TD - tdáva, stdýc, najednou jí to R naskočilo. Ř potom nahrazovala R a najednou Ř uměla. Já si zase pamatuju : Kam jdete teta k lesu ? Krocana na trh nesu ! Co dělají vaše děti ? Je svázanej, neuletí. Vy mluvíte jako blázen, dejž to Pánbůh s Pánembohem. Já zase přemejšlím, poslouchej : Bába říká dědkovi : Jdi do sklepa a přines česnek a cibuli. Pamatuj si, jsou to dvě věci. Dědek jde a nese smetáček. Kde máš lopatku ? Říkala jsem ti že máš přinést dvě věci. Měli sklerózu oba dva, my už taky, musíme se s tím smířit. Někdy mluvíme pátý přes devátý, každá něco jinýho, hlavně že si rozumíme.

A já mám nápad. Stavím se za tebou zítra kolem devátý a půjdeme na hřbitov. Po cestě si koupíme placky rumu nebo vodky, to bude jízda ! Dělám to vždycky když jdu na hrob k manželovi. Tvůj tam leží nedaleko. Určitě by nás nechtěli vidět pořád ubrečený. Posledně jsem mu zatančila, ruce tak jako bych tančila s ním. Sedla jsem na náhrobek, abych mu poskytla svůj zadek, kterej měl rád ze všeho nejvíc. Chodím naostro, vyhrnula si sukni.....

Ježíš ty jsi Maruš zvrácená, tohle dělat na hřbitově. Musíš mi nechat zejtra trochu času, soukromí a intimity, abych promluvila s manželem podle sebe, uklidila, vyplela.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám