Hlavní obsah
Umění a zábava

Svítání s gentlemanem

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Linda Dlouhá

Jestli se natáčí nový film? Ne, ale závěrečné titulky k nějakému laskavému příběhu by se mohly hodit - kdyby je doprovázel zajímavý a příjemný zpěv!

Článek

Dnes jsem chtěla poslouchat text písně Kocour se schoulil na tvůj klín, ale nešlo to, protože jsem se pořád soustředila na hlas zpěváka, Štěpána Kozuba! Zněl mi trochu jako melodický hlas Viktora Preisse, s občasnou a méně nápadnou příměsí charakteristické barvy hlasu Tomáše Kluse, a pro mne dost vydatnou porcí něčeho ještě jiného, jemného a přesto mužného!

Nabízí se otázka, kdy sázet na které nástroje a jak hlasitě mají hrát? Myslím, u Štěpána Kozuba - ten přilil k písni, zdá se mi, něco smetany, a chvílemi jsem se bála, aby nebyl utlačen hudebními nástroji, byť je jejich hra velmi zdařilá. Pokud upřednostňuji něco jako silnou černou kávu, může mít, třeba klavír, živelnou divokost autora a původního interpreta písně. Ten byl schopen pustit se, podle obsahu textu, snad až do náznaků mírné hysterie! U něj nehrozilo, že by neladil a působil přehnaně či nepříjemně! Myslím tím, samozřejmě, tělem i duší muzikanta, pana Petra Hapku!

Štěpán Kozub mi dnes nasadil brouka do hlavy. Další cédéčko, třeba do práce? Občas se mi tam, potichu - jako kulisa, ozývají pánové Adams a Sting. Někdo může být pohoršen - jedná se přece o velikány světové hudební scény! Jestli se vám to přiřazení pana Kozuba k nim zdá nepatřičné, nemusí vám tak připadat - mladý zpěvák se možná v hudbě prosadí ve velké míře, možná v menší. Popsala jsem jen svůj první dojem z poslechu jeho verze známé písně. Bývám spíš Linda polní, jak je vidět pod nadpisem, nejsem hudební kritička!

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz