Hlavní obsah
Lidé a společnost

Chceš-li pobavit Boha, svěř mu své plány

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované.

Foto: Vlad Solomon

Znáte to, když si něco naplánujete tak, že jedno navazuje na druhé tak, aby nedocházelo ke zdržením? Chceš-li pobavit Boha, svěř mu své plány.

Článek

Dceru skolila viróza, což si vyžádalo návštěvu lékaře. Do jeho ordinace cestujeme vozem, s tím, že po návratu od něj byl můj plán zanechat vůz před domem a do práce se dopravit hromadnou dopravou. Parkování v centru města je běh na dlouhou trať a nemuselo by se mi ještě během pracovní doby zdařit ho někde upíchnout.

No, zdá se, že běžný plán, nic zvláštního, co by se mohlo pokazit? Jenže již při návratu od lékaře můj vůz přískokem vpřed vykazoval známky jisté poruchy, což se v příštích pár minutách zcela potvrdilo, a to v tom nejnevhodnějším okamžiku. Při zatáčení k našemu domu na přístrojové desce jen problikl ukazatel baterie a v mžiku se vše vyplo. V takové chvíli se blokne volant, což při zatáčení není úplně fajn. Auto bylo téměř neovladatelné, musela jsem zapnout všechny svaly, co jich na sobě mám, abych jednak ukroutila zatáčku a vůbec celé auto dobrzdila. A protože už dokázalo jet pouze rovně, musela jsem doufat, že když pojedu rovnou za nosem, zvládnu zastavit na místě, které je považováno za místo k parkování. Aby se opět nedostalo na odtažiště, viz můj předchozí příběh.

Uff, dobrzděno, zaparkováno. Odprovázím dceru domů, vybavuji ji všemi léky a instrukcemi, jak přežít den a vydávám se zpět do práce. Při procházení okolo svého vozu však zjišťuji, že jsem nechala rožnutá světla. Klíče od vozu jsem už zanechala doma, tudíž se vracím zpět a pro ušetření času zvoním od hlavních dveří s pokynem, aby mi dcera hodila klíče z okna.

Dcera se během minuty objevuje v okně a vyhazuje klíče, zabalené do sáčku. Bohužel směrem, kde stojí urostlý, ztepilý jehličnan s dlouhými a košatými větvemi. První větvi v úrovni šestého patra se sáček vyhnul, bohužel té u třetího patra už ne. Dcera seshora, já zezdola doslova hypnotizujeme sáček a nemůžeme uvěřit co se právě událo.

Jako všechno má řešení. Všechno nakonec dobře dopadne. Jen jaksi v tu chvíli jsem nemohla přijít na to, jak se k tomu dobrému konci dobrat. Jak se dostat k těm jediným klíčům, jejichž duplikát nemám a které zoufale potřebuju pro záchranu baterky.

K tomu, abych vylezla na strom, mi chybělo několik větví, do třetího patra byl kmen stromu totiž zcela holý. Shodit něco těžkého seshora by taky nebylo řešením, to už bychom pak sundávali ze stromu ne jednu, ale hned dvě věci.

Když v tom mě to napadlo. Hned naproti domu se staví nový dům, a to znamená spoustu nářadí a pomocných strojů, přístrojů, a hlavně několik párů šikovných rukou. Uháním zaujmout svým šarmem dva, právě svačící dělníky, co jsou okamžitě ochotni pomáhat ženě v nouzi.

Poté, co rekognoskovali situaci, se vydali zpět na staveniště, aby se v mžiku vrátili se dvěma veledlouhými tyčemi, které po spojení, dosáhly až do úrovně sáčku. A ten úspěšně shazují na zem. Skvělé! Klíče zachráněny, baterii už bohužel nepomůže ani svěcená voda. Ale to nevadí. Dobří lidé ještě existují. A to je to hlavní.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám