Hlavní obsah
Rodina a děti

Kam se všichni poděli?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Luciana/https://www.parfemy-elnino.cz/encyklopedie-krasy/bezpecne-opalovani/samoopalovaci-krem-v-tehotenstvi/

Zvykli jste si na humorně laděný tón mých povídek? Tak dnes budeme počítat. A nebudou to veselé počty.

Článek

Rozmohl se nám tady takový nešvar… Vypůjčila jsem si repliku z proslulého filmu Pelíšky. Nechci tady ale mluvit o nějakém nevhodném slovíčku, i když to s ním docela úzce souvisí. Řeč je tady o osudovém momentu rozhodnutí stát se matkou. Průměrný věk ženy rodičky se rok od roku zvyšuje, ale přírodu tím neoblbnem, milé dámy a páni, protože mnohdy jste to právě vy, co ten okamžik posunujete, na kdy? No, nejlépe na neurčito. Nejvhodnější doba, kdy jsme na to fyzicky i mentálně připravené, a to i vy chlapi, je nekompromisně daná. A čím více ten okamžik budeme posunovat, zdržovat, tím více se budeme časem divit. A to nejenom my, ale i to malé bude překvapené a zvědavě se ptát: „Kam se všichni poděli?“

Co to je za otázku, ptáte se? Vysvětlím. Mám o deset let mladší sestru, která si mi už nejednou posteskla nad tím, jakou já měla výhodu, že jsem si mohla ve zdraví a plné síle užít naše prarodiče. Zatímco ona o ten benefit přišla. A to si s nimi přece jen užila několik let a zažila mnoho krásných chvil. Já ale víc. Já se narodila své mamince v jejich 22 letech, ségra ve 32.

Ani nepotřebujete kalkulačku. Počítejte se mnou. Jsou to jednoduché počty. Pětadvacetiletá žena přivede na svět dítě, které pokud pokračuje ve stejně, se také v dvacetipěti letech stane rodičem, dopřeje svému potomku prarodiče v krásném věku padesáti let, s nimiž si může užít ještě kopu legrace spoustu let. A tato babička či dědeček se může za svůj život těšit i z pravnoučat. Tak bohatý život!

Při současném trendu se věk ženy, která přivede na svět své první dítě posunul nejdřív na třicet, ale není výjimkou ani žena čtyřicet plus. Tady už nechám počty na vás.

Nechci být a ani nejsem povahou pesimista, a tak nechci, aby to bylo smutné čtení. Chci vám jen zanechat brouka v hlavě. Je vám dvacet plus? Začněte počítat. Dvacet pět plus? Kalkulačka by neměla chybět ve vaší kabelce. Protože děti, ač to zní budovatelsky, jsou naše budoucnost. A jsem si jistá, že statistici, co tvoří grafy a data o demografickém vývoji, stárnutí populace a ekonomickém dopadu na celou populaci, by mi dali za pravdu.

Myslete na to, až budete čelit odpovědi svého partnera: „Ale já na to nejsem ještě připravený…“

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám