Hlavní obsah
Zdraví

Saunový rituál

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pexels

Poté, co se rtuť teploměru začíná zkracovat a zastavovat okolo hodnoty plus pět stupňů celsia, už hledám, kde bych se zahřála. V posteli pod peřinou je to samozřejmě the best of, ale tam celý den bohužel zůstat nelze, a tak se nabízí sauny.

Článek

Navštěvuji je každý rok, i ty, kde se potkávají ženy s muži. V takové smíšené sestavě si však kontroluji, zda prostěradlo, do něhož jsem zamotaná, neukazuje víc, než je zdrávo. Tudíž jsem v něm zabalená od krku až po kotníky. A baví mě takoví, co překypují sebevědomím a již do místnosti, která ještě nestihla být pořádně zahalena do páry a je tedy vidět víc než dost, vstupují, jak je Pán Bůh stvořil. Ve většině případech jde o muže.

Letos jsem se rozhodla, že svůj saunový rituál, který je rituálem jen tím, že se koná opakovaně, povýším o skutečný zážitek. Rozhodla jsem se spolu s mým mužem absolvovat takový, který svou formou připomíná spíš divadelní představení.

Ano, kulturních zážitků není nikdy dost, je třeba se obohatit. A nutno říci, že jsem z jednoho takového odcházela vskutku obohacená a hlavně šokovaná.

Rituál se konal v určenou hodinu, kdy již několik minut před jeho začátkem stála fronta asi dvaceti nadšenců, z nichž někteří byli již v nudistické náladě, tedy ručníku a prostěradlu prostí. Po vyzvání jsme nastoupili do prostorné sauny, s lávovými kameny uprostřed, a lavicemi, ve třech vyvýšených řadách, které se prostíraly po obvodu.

Hned při překonávání první lavice, abych se dostala výše, se mi podařilo zakopnout o misku s jakýmsi práškem. Ten se samozřejmě rozsypal, tudíž jsem okamžitě, a hlavně nechtě přitáhla pozornost jak účastníků představení, tak především hlavní účinkující, která mi sdělila, že se jednalo o hlavní ingredienci, která se sype na kameny a díky ní vzniká vůně, kterou pak máváním ručníku transportuje nám všem.

No, tak jsme byli o jednu vůni chudší. Oops. Zbývaly ještě naštěstí další dvě a ty jsme v příštích deseti minutách mohli vdechovat a zároveň se těšit z tancování oné účinkující, která až kolikrát nebezpečně vrávorala nad rozpálenými lávovými kameny.

Vdechovat a vnímat vůni, jak jsem okamžitě zjistila, lze všemi smysly a také celým tělem. Byli totiž mezi námi takoví, co pokaždé, když tanečnice mávla ručníkem jejich směrem, zvedli ruce a současně, zcela nazí, ve stejný moment roztáhli i nohy. Dělali totéž, co náš pes, když ho drbeme na břichu. To taky tak slastně přivírá oči a roztahuje všechny packy, jak je mu to příjemné. Možná až příliš fascinovaně jsem koukala na ty zvláštní reakce, o to víc, když jsem se asi po třetím mávnutím ručníku naším směrem podívala vedle sebe a tam seděl můj muž se zvednutými pažemi, stejně tak jeho sousedka, výstavní blondýna. Roztažená.

Tak to ne. To byl první a poslední rituál tohoto druhu. Odcházela jsem zcela vykulená a velice ráda jsem zapadla do první ledové sprchy. To samé učinil i můj muž, jen s tím rozdílem, že na sebe nechal vylít sud plný ledové vody. Tak byl rozpálený. Z blondýny asi.

Na sauny rozhodně nezanevřu, jen už se těším na ten svůj rituál, kdy maximum, co v sauně uvidím, je to minimum mezi chlapskýma nohama.

A co vy a saunování?

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám