Hlavní obsah
Internet a technologie

Ztráta identity

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay

Slyšet o tomto dvousloví ještě před pár lety, tak si myslím, že se bavíme o titulu filmu z prostředí science fiction. Ale je 21.století a my v tom sci-fi jsme, dennodenně jej prožíváme.

Článek

Pohybujeme se ve dne, v noci, ve virtuálním prostředí, myslíme si, že si vyměňujeme informace s blízkými, přitom může být na druhé straně někdo bez masa a kostí, složený jen z nul a jedniček. Umělá inteligence. Šílený svět.

A v tomto světě se může klidně stát, okamžikem vteřiny, lusknutím prstu, že se naklonujete. Ano, čtete dobře. Jsem přesvědčena, že být tento svět bohatší o jednu zcela totožnou bytost, jako jsem já, tedy dokonalou osobnost, byl by svět obohacen 😊Ale teď vážně.

Bez jakéhokoli mého přičinění se virtuálním světem pohybovala náhle druhá Lucie. Můj profil, totožný s originálem. Ovšem s nečistými úmysly. Naboural se do všech mých kontaktů, mých přátel a známých, sprostě je napřímo oslovoval s tím, že od každého z nich vyžadoval sdílení kontaktů a za to, že jim přijde obratem jakási výhra.

Naštěstí okruh mých kontaktů tvoří inteligentní osobnosti, kteří na podobné zprávy reagují tak, že je rovnou smažou, a navíc mne o tomto podvodném jednání okamžitě informují.

Tohle podvodníkovi, ať už byl z masa a kostí nebo jen stroj, skutečně nevyšlo. Tímto podvodem já jen získala. Jak je to možné? V jeden den se mi totiž ozvaly desítky mých kontaktů, lidí, s nichž jsem některé slyšela po delší době a my si tak navzájem vyměnili informace o tom, co je v našich životech nového. Byl to rušný den, kdy jsem se dozvěděla tolik nového! A to nejen o novinkách u přátel, ale taktéž jsem bohatší o informace, týkající se rizik, spojených s tímto podvodným jednáním.

Ono to totiž nemusí vždy dopadnout jen celodenním přátelským klábosením, ale pakliže se za vás někdo vydává, tak vás zneužívá. A v případě, že je jeho klam věrohodný a získá tak údaje od dalších osob, kdo ví, kde se tato činnost může zastavit. A v takovém případě je už na místě kontaktovat policii.

Ano, člověk se pořád učí. A z této situace vycházím poučena o důležitost ochrany svých údajů, a že stojí za to věnovat čas patřičnému zabezpečení své osoby ve virtuálním prostředí.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám