Hlavní obsah
Zdraví

Jak jsem nečekaně přišla k nové nemoci: Den zdraví mi otevřel oči

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Adobe Stock

Ráda chodím na dny zdraví, dozvídám se tam zajímavosti o prevenci, lidském těle a informace o různých onemocněních a léčbě. Tentokrát jsem si kromě novinek ze světa výživy a péče o zdraví odnesla i jednu nemoc.

Článek

Dříve jsem chodila na dny zdraví, které pořádal přímo na pracovišti nebo v rámci sportovních dnů můj zaměstnavatel. Naposledy jsem navštívila Den zdraví se STOBem, bohatou akci, kterou tato poradenská firma pořádá tradičně každý rok v říjnu.

Dozvěděla jsem se informace o novinkách ve světě výživy, triky štíhlých gurmánek jak hubnout s radostí, více o hrozbě osteoporózy ve stáří, následcích kouření. Viděla jsem vyskládané na stole kostky cukru, které obsahují na první pohled „nevinné“ potraviny tvářící se jako zdravější alternativy, jako třeba müsli tyčinky a slazené kefíry, které jsou ve skutečnosti nadupané cukry. Ochutnala jsem nové zdravější alternativy krekrů, kaší nebo pomazánek, ochutnávkám byla zasvěcená celá jedna místnost.

Myslela jsem si, že se jdu jen dozvědět něco nového. Nakonec jsem si ale kromě zajímavostí o zdraví a nových poznatků o těle a stravování bohužel (nebo spíš bohudík) odnesla i jednu nemoc. Respektive ona tu se mnou byla už déle, ale neměla jsem o ní ani potuchy.

Odnesla jsem si nemoc

Šla jsem kolem stánku s maketami nohou a u jedné jsem se zastavila. Uf, co má ta noha se žílami? Vypadá jak moje. Zeptala jsem se lékařky na stánku, ta si mě vzala za plentu a zkontrolovala mi nohy. Odešla jsem s informací, že mám rozjeté žilní onemocnění, které je třeba už medikativně řešit, a co nejdřív mám vyrazit ke svému praktickému lékaři.

Byla jsem nemile překvapená. Netušila jsem, že by s mými žílami mohlo být něco v nepořádku, žádný praktický lékař se o to nezajímal. I když by mohl a měl, říkám si zpětně, protože se prý žilní onemocnění dědí v ženských liniích běžně. Nohy jsem na konci dne mívala těžké, ale žádnému onemocnění jsem to nepřičítala.

Dny zdraví jsou dobrý nápad

Proto mám pro sebe i pro ostatní jeden návrh: pokud můžete, udělejte si čas a choďte na dny zdraví. Mohou být šikovným doplňkem preventivních prohlídek a dozvíte se na nich různé informace, které vás třeba nenapadlo hledat a můžou se hodit.

Lékaři u stánků mohou kontrolovat kožní znaménka, zmíněné cévní onemocnění, měřit tělesnou kondici a tuky v těle, ale taky poskytují rady ohledně programů na prevenci různých obtíží nebo tipy na zdravější stravování. A na některých akcích si můžete poslechnout přednášky na různá témata nebo i zacvičit a vyzkoušet různé druhy pohybu. Záleží na konkrétním dnu zdraví a pořadateli, koho zrovna pozve.

Za mě je návštěva dne zdraví vždycky dobrý nápad. Nikdy nevíte, co se dozvíte a jaká zdravotní informace se vám bude kdy hodit.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz