Hlavní obsah
Seberozvoj

Sepsala jsem 100 věcí, které mi v loňském roce udělaly radost

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Adobe Stock

Na sociálních sítích jsem po Novém roce narazila na výzvu, jak si netradičně zhodnotit svůj rok. Šla jsem do toho a sepsala si, co mi dělalo radost.

Článek

Začátek nového roku vnímám jako dobrou příležitost na zhodnocení toho minulého. Projít si, co se dělo, co se podařilo a co moc ne, uzavřít si v sobě uplynulých dvanáct měsíců a promyslet si, jak si přeju, aby vypadalo těch dalších dvanáct, které mám (doufám) před sebou.

Koupila jsem si pěkný diář (samozřejmě papírový, miluju papír) a začala přemýšlet, jak si uzavřu minulý rok.

V té době jsem na Instagramu Michelle Losekoot zahlédla výzvu, která se jako lavina začala šířit mou sociální bublinou. 100 věcí, které mi v roce 2023 udělaly radost. Všichni sdíleli svůj seznam a tvrdili, že je to super a nestálo to nijak zvlášť velkou námahu. Rozhodla jsem se, že to zkusím taky.

100 věcí není moc

Hned na začátku mě zarazilo to číslo. 100 věcí, není to moc? Vzpomenu si na tolik radostí? Bylo jich vůbec v roce 2023 tolik? Nebudu to sepisovat měsíc?

Pustila jsem se do toho a překvapilo mě, že šlo psaní dost snadno. Když mi došly nápady, seznam jsem odložila a vrátila se k němu následující den. Psala jsem ho po chvilkách a za čtyři dny jsem měla hotovo.

Přemýšlela jsem nad věcmi a zážitky, které byly opravdu pěkné, ale psala jsem i těžkosti a úskalí, ve kterých jsem se posunula a ten posun mě potěšil.

Na mém seznamu jsou náročné, pracné a rozsáhlé projekty, kterým jsem se hodně věnovala, jako spuštění mého nového papírnictví s přírodními motivy, dokončení a křest partnerovy knihy, posílení zad a úspěšná fyzioterapie.

Stejně tak v něm našly místo pěkné cesty do zahraničí, trávení času s mými milovanými lidmi, výborné dorty od mamky i úplné maličkosti, jako krásné prosincové chumelenice v Praze nebo že jsem díky aplikaci BirdNET odhalila, že u nás na sídlišti hnízdí poštolky.

Zapsat i to špatné

Nemám úplně ráda jednostranný pohled a myslím si, že bychom měli věnovat pozornost i tomu špatnému, co nás potkalo. Proto jsem si výzvu sama pro sebe rozšířila o další kratší seznam – 15 věcí, které mě v roce 2023 štvaly.

V tomhle seznamu mám věci, které jsem začala a nedokončila, snažila se je změnit, ale moc se mi to nepovedlo, vztahy, ze kterých jsem byla smutná, i hluboká trápení, jako jsou stále pokračující invaze na Ukrajině, vyhrocený násilný konflikt mezi Izraelí a Hamásem, kterému nerozumím, nebo lhostejnost lidí k ničení přírody.

Určitě doporučuji

Za mě to bylo jedno z nejlepších zhodnocení uplynulého roku, které jsem zažila. Tím, že je seznam dlouhý, musela jsem pátrat v paměti a projít si opravdu celý rok. A po dopsání seznamu si ho v sobě pomyslně odškrtnout a uzavřít.

Navíc sepsání radostí mi dělalo radost, když jsem si na ně potřebovala zase vzpomenout, a je hezké mít je všechny černé na bílém na jednom místě. Mohu se k nim kdykoliv vrátit.

A sepsání špatných věcí a těžkostí mě částečně nasměrovalo, co chci letos jinak. Celkově tuhle výzvu ráda doporučuju. Těším se, až si seznam sepíšu zase za rok.

Jestli vás tahle výzva zaujala, zkuste ji taky. Určitě na ni není pozdě, leden se ještě ani nepřehoupl do druhé poloviny. A napište pak do komentářů, jak vaše sepisování dopadlo a jakým bylo pro vás zážitkem.

Anketa

Sepíšete si také seznam 100 věcí, které vám loni udělaly radost?
Už ho mám sepsaný.
0 %
Zajímavý nápad, udělám to.
20 %
Neplánuji nic sepisovat.
20 %
Popřemýšlím o tom a rozhodnu se později.
60 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 10 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz