Hlavní obsah
Umění a zábava

Prasátko Peppa nebo podmanivý saxofon. Neodbytná hudba v hlavě bývá radost i otrava

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Adobe Stock

Při mytí nádobí, cestě tramvají, pochůzkách po městě, v noci před spaním. Občas se mi stane, že mi uvízne melodie v hlavě, točí se tam pořád dokola a nemůžu se jí zbavit. Děje se vám to taky?

Článek

Slyšela jsem časté povzdechy rodičů, že takto nemůžou z hlavy vystrnadit znělku seriálu Prasátko Peppa nebo melodie zvukových hraček jejich dětí.

Jindy to bývá propagační heslo, melodie ze spotu na prací prášek nebo otravný hlas reklamní postavičky (zdravím Alzáka), pokud jsme konkrétní znělku slyšeli už milionkrát.

Nebo písnička v rádiu, které rádi poslouchají naši rodiče či prarodiče a moderátoři ji pouští do zblbnutí.

Když se do mozku vypálí místo nervy drásající znělky oblíbená hudba, je to mnohem příjemnější. Stává se mi, že jednou za čas se mi takto zažere pod kůži melodie, které se nemůžu nějakou dobu zbavit. A popravdě ani nechci.

Podmanivý saxofon

Zrovna teď mi v hlavě uvízla nádherná píseň Dappled Light složená Lukem Howardem interpretovaná britskou saxofonistkou Jess Gillam a dalšími hudebníky. Skládá se z kombinace pianových tónů a podmanivých zvuků saxofonu, které po klidném úvodu skladby vyběhnou do nadějného a znepokojivého závěru. Na ten konec vždycky čekám a těším se.

Běží mi hlavou a vracím se k ní v myšlenkách už nějakou dobu. A když ji neslyším v hlavě, pouštím si ji stále dokola, při práci ve skladu e-shopu, kreslení, věšení prádla, před spaním.

Na Spotify se pak řadím mezi maniaky, kteří ve svém ročním přehledu vidí, jak si pár písní přehrávali stále dokola.

A pak to najednou přejde a objevím něco nového. Ale své milované písně si ukládám do playlistů a po nějakém čase se k nim zase vracím.

Máte svoji oblíbenou hudbu, kterou si přehráváte stále dokola a po čase se k ní vracíte?

Anketa

Běží vám hlavou neodbytné melodie?
Ano, stává se mi to běžně u různých zvuků.
100 %
Ano, ale bohužel jen ty otravné.
0 %
Ano, a záměrně si je pouštím pořád dokola.
0 %
Ne, to neznám.
0 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 5 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz