Hlavní obsah
Příroda a ekologie

Můj tulipánový experiment: Vykvetou, nebo zajdou?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Lucie Vanišová

Takto mi tulipány vykvetly v roce 2023.

V pěstování tulipánů na balkoně jsem ještě docela zelenáč. Nedalo mi to a zkusila jsem je zasadit netradičně, že by mě žádný zahradník asi nepochválil. Vykvetou i tak? To ukážou následující týdny.

Článek

Představa, že si zasadím tulipány a cibulky dalších jarních květů na balkoně, a pak je budu pozorovat a sklízet do vázy, mě nadchla už před nějakou dobou. V minulé zahradnické sezóně jsem se pustila do realizace svého snu, zasadila jsem cibulky poctivě na podzim a čekala jsem, jak to dopadne.

Výsledek byl poloviční úspěch. Tulipány začaly kvést dost slibně, jak je vidět na úvodní fotce, byly nádherné a pár jsme jich ve váze opravdu měli. Ale pak najednou jeden po druhém začaly vadnout. Když jsem po jarní sezóně sklízela cibulky do papírového sáčku, viděla jsem, že původní velké cibule uhnily, ale vyrostla kolem nich školka minicibulek.

Uložila jsem je na další sezónu a začala jsem pátrat, čím to je. Nejspíš uhnily z přebytku vody. Po návštěvě farmy květin Loukykvět, kde nám o pěstování tulipánů hodně povídali, protože se na jejich prodej v jarních měsících specializují, jsem byla nabitá odhodláním. Tentokrát to bude paráda!

Cibulky zůstaly v sáčku

Přečetla jsem si další návody na pěstování od téhle farmy a minicibulky z loňského roku jsem doplnila novou zásobou. Dozvěděla jsem se, že je důležité uložit cibulky do propustné půdy, aby se kolem nich nedržela vlhkost, a zasadit je na podzim, aby stihly dostatečně zakořenit a připravit se na zimu. Vyhradila jsem si truhlíky a napsala si zasazení cibulek na to do list.

Pak přišly předvánoční a vánoční trhy, které v našem papírnictví znamenají spoustu příprav. Podzim jsem měla rušný, sázení jsem odsouvala, nakonec jsem se k němu nedostala a tulipány zůstaly v sáčku. Dost mě to mrzelo.

Začaly se probouzet k životu

Přišla zima a na tulipány jsem zapomněla. Myslela jsem si, že už je to stejně ztracené, cibulky zřejmě nepřežily a nic z nich nevyroste.

Jenže pak jsem v únoru při úklidu nakoukla do sáčku a překvapilo mě, co jsem našla. Cibulky se začaly probouzet k životu, na vrcholcích se objevily nažloutlé listy a na opačné straně vyrašily kořínky. Je možné, že to ještě zvládnou?

Foto: Lucie Vanišová

Zasazené cibulky tulipánu.

Přepadla mě naděje a znovu jsem si zasazení tulipánů přidala na to-do list. Pustila jsem se do toho a už konečně leží přikryté hlínou v truhlíkách.

O houževnatosti rostlin jsem se toho v posledních letech pěstování naučila hodně, často se mi stalo, že přestože vypadalo vše beznadějně, stačilo dát rostlinám šanci, trochu vody a živiny a nechat je být. Jestli naše tulipány nakonec vykvetou, opravdu nevím. Dozvím se to za pár týdnů.

Máte zkušenosti s pěstováním tulipánů na balkoně? Napište mi do komentářů.

Anketa

Co myslíte, vykvetou nakonec tulipány?
Podle mě ano, a bude to krása.
60 %
To opravdu nevím, ale chci vědět, jak to dopadne.
20 %
Bohužel ne, vím to jistě.
20 %
Tulipány mě nezajímají, jsem tu omylem.
0 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 5 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz