Hlavní obsah
Příroda a ekologie

Tulipánové kouzlo: Kašlat na pravidla se někdy hodně vyplácí

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Adobe Stock

Šla jsem proti všem radám zkušených zahradníků, zasadila jsem si cibulky po svém a vyplatilo se. Zklamání se nedostavilo a přišlo kouzlo.

Článek

V loňském roce jsem si koupila luxusní cibulky tulipánů od české farmy květin. Jejich zasazení jsem ale na podzim stále odkládala, až jsem na ně úplně zapomněla. Znovu jsem cibulky objevila až při velkém úklidu po zimě. Zklamaně jsem si myslela, že tohle jsem teda projela, i tak jsem ale nakoukla do pytlíčků s cibulkami. K mému překvapení cibulky na zahradnické rady taky nedbaly a začaly rašit a růst.

Přepadla mě naděje a znovu jsem si zasazení tulipánů přidala na to-do list. V únoru jsem se do toho pustila a zasadila jsem je do truhlíků. Sdílela jsem s vámi tuhle situaci a ptala jsem se v anketě – jste zvědaví, jak to dopadlo? Odhlasovali jste si, že ano, tak tady to máte.

Neuvěřitelná vůně

Některé tulipány do květu ani nedošly, studené deštivé dny a usazená voda v srdci tulipánů způsobila, že květy shnily ještě maličké schované mezi listy. Jiné ale studené dny zvládly, a jakmile začalo být hezky, nasadily parádní květy. Jako první vykvetly velkokvěté rudé tulipány. Ustřihli jsme si několik květů před úplným otevřením do vázy a čekali, co se bude dít.

Stonky květin zesílily, květy se zvětšily a začaly se otvírat. S otevřením květů přišla silná neskutečně krásná vůně. Žádné tulipány, ke kterým jsem si kdy voněla, nevoněly tak příjemně jako tyto. Bylo to jako kouzlo. Musela jsem si k nim přivonět, kdykoliv jsem jedla nebo jsem šla kolem jídelního stolu.

Foto: Lucie Vanišová

Obrovské rudé květy neskutečně voní.

Květy byly zdravé a silné, ve váze nám vydržely dělat radost prakticky 14 dní. Ustřihnout si ze své balkonové zahrádky květy do vázy, to je opravdu radost a luxus. Jsem zvyklá, že si pro vaření stříháme naše vypěstované bylinky, na talíř z balkonu sklízíme saláty, lichořeřišnici nebo rajčata, ale sklízet i květy, to je vyšší level.

Další odrůdy tulipánů začínají nakvétat, tak jsem zvědavá, jestli v pořádku vykvetou a jaké nové květy uvidím. Ještě mám zasazené meruňkové hladké a bohaté sněhobílé tulipány, a nějaké zbytečky z loňska, tak snad to některé z nich také zvládnou.

Pro mě je to poučení, že kašlat na pravidla se někdy hodně vyplácí. Kdybych to nechala plavat a řídila se pravidly, jak mít tulipány dokonalé, přišla bych o tenhle krásný zážitek.

Anketa

Máte zkušenosti s pěstováním tulipánů?
Ano, také v truhlíku, a jdou mi krásně.
0 %
Ano, také v truhlíku, a bylo to velké špatné.
0 %
Ano, pěstuju je venku volně v půdě a jdou mi krásně.
100 %
Ano, pěstuju je venku volně v půdě a je to bída.
0 %
Ne, do pěstování tulipánů jsem se ještě nikdy nepustil/a.
0 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovali 2 čtenáři.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz