Hlavní obsah
Lidé a společnost

V objetí studených kapiček. Mlha mi zajistila netradiční procházku

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Lucie Vanišová

Mám ráda mlhu. Nejlepší je, když se objeví odnikud a všechno vmžiku pohltí. Nedávno mi mléčný opar udělal jednu procházku v lese neobyčejnou.

Článek

Vyrážela jsem do lesa chvíli před západem, celý den byl studený, ale slunečný, zářivý a obloha skoro bez mraků. Fotila jsem si zapadající slunce, poslouchala ptáky, užívala poslední paprsky a končící den.

Jakmile slunce zapadlo úplně, les prostoupil ledový chlad. S ním se odnikud vyvalila mlha a během chvíle zaplnila celý les. Byla šedomodrá a hustá. Lidi se psy se začali ztrácet a bylo vidět jen na pár kroků. Fascinovala mě ta rychlá změna. Jako bych byla najednou v jiném lese. Nebo v tom samém, ale jindy.

Připomnělo mi to okamžiky z Harryho Pottera, když se odnikud vynořil mozkomor, všechno zhaslo a utichlo, prostor zaplavila mlha a život se začal vytrácet. Tenhle případ byl ale jiný. Ptáci dál zpívali a mlha je nejspíš nezajímala, strakapoud pokračoval v ťukání na kůru stromů a hledání večeře. Mezi stromy se tlumeně ozývali psy a děti, cesty křižovali běžci na svých pravidelných trasách. Život se nikam nevytratil, jen nebyl tak vidět. Ale když jsem odešla dál od lidí, cítila jsem se jako ve thrilleru, nebo v pohádce. Ta atmosféra byla úžasná a opustila jsem les, až když padala tma a zima už začala být krušná.

Foto: Lucie Vanišová

Mlha: Před západem slunce a po západu

Tyhle zážitky mám moc ráda. Mlha mi připadá magická, jako by s sebou nesla tajemství. A budí ve mně pocit, jako kdyby přinášela na chvíli klid, tlumila ruch, zvuky a světelný smog, a tak nám dávala prostor vydechnout. A nebýt chvíli vidět je taky fajn.

Drobné kapičky nebo krystalky

Zajímalo mě, co mlha vlastně je. V rozhovoru pro Magazín Antilopa meteorolog David Rýva vysvětlil, že je to stejný oblak jako ty na obloze, jen se drží při zemi. Skládá se z množství velmi drobných kapiček vody nebo drobných ledových krystalků rozptýlených ve vzduchu. To zní dost cool.

Foto: Lucie Vanišová

Jenže pak jsem se na Wikipedii dočetla, že ve městech se nejčastěji tvoří mlha městská. Ta je složená z vody, částeček prachu, znečištění z dopravy a zplodin z topení. Voda kondenzuje snáze díky znečištění ve vzduchu. Mívá šedý nebo namodralý nádech.

Nacházela jsem se ve městském lesoparku a mlha byla šedomodrá, tak to byl asi smog. To už nezní tak romanticky.

Anketa

Máte rádi mlhu?
Ano, zbožňuju ji.
60 %
Jak kdy.
0 %
Ne, nijak zvlášť.
40 %
Je mi to jedno.
0 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 5 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz