Hlavní obsah
Názory a úvahy

Velký muž a malé štěňátko: Jemnost a péče nejsou slabostí

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Adobe Stock

Do autobusu nastoupil chlap jako hora ve vojenské uniformě. Zaujalo mě, že v náručí nesl malé štěňátko.

Článek

Prohlížela jsem si roztomilý chlupatý kožíšek, který pán nesl. Vypadalo to, že pejska držel v náručí pevně a spolehlivě a zároveň jemně. Štěně vypadalo, že má pohodlíčko a spokojeně si hovělo. Rozhlíželo se po autobusu se srandovním výrazem právě vyorané myši, který mívají hodně mladá štěňátka. Na ruce se muži houpala taška, ze které vykukovalo krmení pro pejska.

Občas mě baví přemýšlet, jaké příběhy si sebou asi nesou lidé v MHD. U muže a štěňátka mě napadly rovnou tři.

První, že je to psovod a v náručí si právě nese svého budoucího služebního parťáka. Pejsek vypadal, že z něj možná vyroste statný ovčák nebo nějaké jiné velké plemeno.

Druhý, že své dceři právě veze domů chlupatý dárek k narozeninám, který vyzvedl po cestě z práce.

Třetí, že si dneska zrovna splnil sen, protože mít psa si přál už od dětství a rozhodl se, že si ho splní zrovna teď. Možná mu doma je v poslední době smutno a utužovat fyzičku na procházkách se psem je příjemný bonus.

Jestli jsem se trefila aspoň v jednom případě, už se nedozvím. Nezeptala jsem se a pán vystoupil z autobusu. Ať je to jakkoliv, měla jsem pocit, že nese štěně s velkou péčí. Napadlo mě, že v téhle náruči se pejsek bude mít dobře.

Odnesla jsem si z tohohle malého autobusového zážitku dvě myšlenky.

Láska je pro každého a má mnoho podob. A ta k chlupatým tvorům může být jedna z nejkrásnějších. Protože nás neopustí a jsou s námi zpravidla celý svůj život, pokud nemáme vyloženě smůlu a nepřijdeme o ně dřív. Mají nás rádi bez podmínek a nemusíme jim nic dokazovat. A na nic se neptají, protože nemluví.

Jemnost a péče nejsou slabostí. Naopak mohou být tou největší silou. Dnešní doba nás tlačí, abychom se zaměřovali na výkon, nebrali na nikoho ohledy a spěchali za úspěchy. A jemnost a péče o kohokoliv bývají brány jako zbytečnosti, které zdržují od vytváření hodnot a plnění úkolů. Jenže tyhle dvě „maličkosti“ ve skutečnosti naopak hodnoty vytvářejí. Protože dělají svět lepším místem pro život, udržují nás přítomné, vnímavé a pohromadě a hodně nám vrací zpět.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz