Hlavní obsah
Rodina a děti

Cítim sa naprd vždy, keď mi volá mama

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Zdroj: EyeEm/freepik.com

Volá mama. Ach jaj!

Mama chcela mať zo mňa modelku, baletku alebo pilotku. Som účtovníčka s nadváhou hraničiaca s obezitou. Kde urobili súdruhovia inžinieri chybu?

Článek

Neviem prečo, ale vždy, keď mi volá mama, ma preženie. Už len vidím jej meno na prasknutom displeji telefónu, už viem, čo bude nasledovať. Náš telefonát začína nejako takto: „Ani sa mi neozveš, Lujzička. Viem, máš svoj život, ale máš matku, jedinú, ktorá ti dala život. Vieš, ako som sa natrápila pri pôrode…“ (Tým mi chce naznačiť, že ani pri príchode na tento svet som nebola veľmi priebojná. Pôrod trval cez 30 hodín a to slimačie tempo mi ostalo aj po príchode na tento svet.) Mame netreba vysvetľovať, že som jej volala predvčerom. Fakty na ňu neplatia.

V druhom kole si vypočujem podrobný priebeh všetkých vyšetrení, ktoré buď absolvovala, alebo bude nasledovať. Poviem vám, taká kolonoskopia, to bol teda zážitok! Mamička mi ju opísala do najmenších podrobností.

V treťom kole sa spýta, ako sa mám. Vzdychá pri tom do telefónu, upozorňujúc ma na všetky nedostatky. Nenápadne sa mi do rozhovoru bude snažiť naordinovať nejakú zaručenú diétu, na ktorú natrafila čakaním u lekára v starom odloženom časopise. Mne pomôže asi len pásomnica. „Keby si sa aspoň trošku viac snažila, mohla si byť baletkou, len to by si sa musela vedieť hýbať.“ Keď mi to spomínala naposledy, skoro mi zabehlo. Ja a baletka? V živote sa mi nepodarilo preskočiť ani cez kozu, spadla som z kladiny a z telesnej som vždy mala sólovú trojku.

Ja v tvojom veku…

Potom mama na mňa vybalí finále. „Ja v tvojom veku…“ V tomto dejstve väčšinou trošku pomení kulisy. Raz ju chcelo poldediny, raz celá dedina, no ona si vybrala toho najväčšieho trubiroha. No na základnej, tancovala v dedinskej folklornej skupine, ktorá vystupovala na Deň matiek v kultúrnom dome, kde jej starý pán povedal, že ona má talent. Mama sa však podľa jej slov vzdala sľubnej kariéry, pretože sa obetovala pre rodinu. Neviem, asi mi niečo uniká z toho príbehu, ale nepočula som príbeh primabaleríny, ktorá by to dotiahla z kultúrneho domu rovno do národného divadla. Ale to je moja mama. A ona dokáže všetko.

Dnes som si vypočula, ako dopadla na očnom. To sa dalo zniesť. Radšej som jej nevravela nič v nádeji, že je to ten najlepší spôsob. Za to som si vypočula, že som málo priebojná. Možno má pravdu. S mamou, najmä tou mojou, sa neoplatí hádať.

Vaša Lujzička.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz