Článek
Největší překvapení
Aston Martin
Největším překvapením sezóny musí jednoznačně být Aston Martin. Tým, který v minulé sezóně skončil na sedmém místě poháru konstruktérů a do kterého, pro mnohých nepochopitelně, před sezonou přestoupil Fernando Alonso. Britská stáj ale vyrazila ze startovacích bloků ve velkém stylu a na začátku sezóny nechali za sebou všechny kromě suverénního Red Bullu. V prvních šesti závodech se pětkrát dostal zelený monopost v rukou Fernanda Alonsa až na stupně vítězů. Od závodu v Kanadě sice týmu Lawrence Strolla dochází dech, stále jsou ale nejpozitivnějším překvapením první poloviny sezóny.
Williams
Dalším příjemných překvapením jsou v této sezóně výkony Williamsu. Tým, který v posledních sezónách končil převážně na posledním místě poháru konstruktérů, je tento rok v bitce ve středu pole. V této chvíli se nacházejí na sedmé příčce v šampionátu a na svém kontě mají bodů, co je o tři víc než na konci minulé sezóny. Zejména v rukou Alexe Albona se týmu daří maximalizovat jejich možnosti na získání bodů na okruzích, které jejich monopostu vyhovují. Škodou pro tým je, že nováček Logan Sargeant nedosahuje rychlosti Albona a stejně tak nevydaření víkend v Belgii, kdy se očekávalo, že Williams bude sahat na body. I tak ale můžeme říct, že s infrastrukturou, která je podle týmového ředitele Jamese Vowlesa dvacet let pozadu podávají nadstandardní výkony. Kdyby se Williamsu povedlo udržet sedmou příčku v šampionátu, byl by to jejich nejlepší výsledek od roku 2016, bude to ale ještě napínavý souboj s Haasem, Alpha Tauri a Alfou Romeo.
Největší zklamání
Ferrari
Mezi zklamání první poloviny sezony rozhodne, patří výkony týmu z Maranella. Zejména v porovnání se stejným obdobím minulé sezóny se jedná o velký propad. Tři pódia ve dvanácti závodech jsou pro tým jako Ferrari velmi málo, vždyť například McLaren, který byl prvních osm závodů úplně ztracen, má jen o jedno méně. Ani nástup Frédérica Vasseura neposunul výkony červených o mnoho k lepšímu a týmu chybí konzistence. Navíc se stejně jako v minulé sezóně stále objevují strategické a jezdecké chyby, k čemu nepřispívá ani komunikace mezi jezdci a inženýry, která navenek nepůsobí vůbec dobře. Na jedné straně si Carlos Sainz sám diktuje strategii, na té druhé Charles Leclerc neustále čeká na odpověď, protože z boxové zdi se ozývá „we are checking“. Záchranou Ferrari jsou zatím sprintové víkendy, během kterých se jim daří nejvíc, vždyť všechny pódia získali právě během nich.
Alfa Romeo
Alfa Romeo je podobným případem jako Ferrari. V první polovině minulé sezóny vytěžili z nízké hmotnosti svého auta a získali zhruba 90 % bodů, které měli v celé minulé sezóně. Před touhle sezonou se kvůli odchodu Vasseura měnil týmový ředitel a CEO v jedné osobě, kdy přišel Andreas Seidl. Kvůli končící podpoře Alfy Romeo jako titulárního partnera do týmů neproudí tolik peněz, kolik by byla potřeba i proto se momentálně nachází na deváté příčce v šampionátu. Navíc Valtteri Bottas, který by měl být tahounem týmu, prožívá sezonu jako na houpačce a některé jeho výkony jsou vysloveně tragické. Velkou ztrátou pro tým byl víkend v Maďarsku, kdy po skvělé kvalifikaci startovali na 5. a 7. místě. Poruchou způsobená nehoda Zhoua hned po startu, ale obrala oba piloty o možnost bodovat a jen podtrhla špatnou sezónu, kterou tým Hinwilu prožívá.