Hlavní obsah
Rodina a děti

Kafíčka, víno, kamarádky, fitko a jiné rozmařilosti moderních matek

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Freepik

S kamarádkou do města na kávu, potom do fitka, večer sklenička dobrého vína. A mezi tím trocha té nezbytné péče o potomka a domácnost. Taková je realita dnešním moderních matek.

Článek

Je snad špatně, že žena má své zájmy, záliby, že má své přátele, nebo určitý životní styl? Že si chce také odpočinout a myslet na sebe? Samozřejmě, že na tom nic špatného není. Naopak. Doba, která se snažila tvrdit, že žena patří k plotně, je naštěstí dávno pryč. I když bohužel vím, že mnoho mužů tohle nehodlá respektovat a jejich partnerky mají být v první řadě služky. A potom, možná, sebevědomé moderní ženy, které by měly mít čas i samy na sebe.

Dítě není koule u nohy

Narození dítěte by nemělo být spojeno s tím, že se ženě u nohou vytvoří pomyslný okov, koule, a ona zůstane uvězněna doma. A její jedinou aktivitou bude péče o dítě, uklízení domácnosti a vaření. S narozením dítěte by žena neměla ztrácet své zájmy, koníčky, ani by neměla rapidně měnit svůj životní styl.

Pravda, s malým dítětem se to pochopitelně neobejde bez nějakých těch kompromisů či komplikovanějších situací, ale zvládnout se to dá. Není důvod se na několik let zavřít do domácího vězení a zcela rezignovat na možnosti současného světa.

Co naše maminky?

V porovnání s mou maminkou je můj život samozřejmě úplně jiný. Zatímco ona byla skutečně primárně tou ženou v domácnosti, domácí puťkou, já jsem spíše modernější matkou. Neodpustím se kafíčko s kamarádkou, občas si dám i nějakou tu skleničku dobrého vína. Jdu si zaběhat, navštívím fitko. S manželem nám není cizí ani návštěva kina, divadla, či příjemná večeře – pokud babička bude svolná k hlídání.

V porovnání s mou maminkou je můj život jako matky, úplně jiný. To ale neznamená, že když myslím i na sebe, že dělám něco špatně. Ono porovnávat dvě generace, to není jednoduché. Moje maminka by si možná také ráda na to kafíčko zašla, tu sklenku vína dala, či vyrazila třeba do fitka nebo za jinou dnes běžnou zábavou. Ale dříve tyhle možnosti jaksi nebyly. Buď to bylo skutečně společensky zcela mimo, nebo různé podniky ani neexistovaly. Takže ženy neměly tolik možností, jako máme my. Možná by je ale uvítaly.

Zvládáme lépe

Nelze zapomenout také na to, že oběd mi dnes pomohou navařit různé chytré hrnce. Nádobí mi umyje myčka. Prádlo vypere pračka a usuší sušička. Domácnost mi uklidí robotický vysavač. Pleny po použití hodím do koše, stejně jako použitý vlhčený ubrousek. V tu chvíli mám podstatně více času než moje maminka. A to, aniž bych domácnost, jakkoliv zanedbávala.

Tak proč ten čas nevyužít? To se mám vrátit k praní plen, stání u sporáku či věšení prádla? Proč bych měla někomu něco dokazovat. Žiji v dnešní doba, ta nabízí výhody, tak je využiji. Alespoň mám čas pro sebe. A ten si ráda využiji tak, jako jsem ho využívala před dětmi. Káva či víno s kamarádkou, přece není aktivita jenom bezdětných single žen. Nebo ano?

Anketa

Zanedbáváte se v mateřství?
Bohužel ano
61,5 %
Rozhodně ne
23,1 %
Nemám děti
15,4 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 628 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz