Hlavní obsah

Když snídaně ze tří vajec stojí jako celý oběd, musím si zaťukat na čelo

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Freepik

Když nepočítám dovolené, na snídani do restaurace, kavárny nebo bistra jsem nikdy nešla. Proč? Protože tři vajíčka stojí stejně jako celý oběd. A já nejsem blázen, abych takhle utrácela.

Článek

Chci začít tím, že rozhodně nechci nikomu mluvit do toho, jak provozuje svůj podnik, co tam nabízí a kolik si za to účtuje. To je čistě jeho věc. Já se jako zákazník mohu svobodně rozhodnout, zda takový podnik navštívím, nebo ne. Mou druhou výsadou je možnost okomentovat něco, co se mi prostě nezdá a co mi absolutně nedává smysl.

Snídaně za dvě stovky

Stalo se, že jsem pár týdnů po dovolené dostala nápad, že bychom si s rodinou mohli zajít na snídani. Přece jenom, je fajn, když nám snídani připraví někdo jiný, dáme si, na co máme chuť, a nikdo nemusí řešit nepořádek s nádobím. V první řadě mě zarazilo, že podniků, které by nabízely opravdu plnohodnotné snídaně, v krajském městě moc není. Nakonec jsem jich pár našla a u jednoho mě opravdu zaujala cenotvorba.

Do té doby jsem měla o cenách snídaní úplně jinou představu. Dát za omeletu nebo vejce Benedikt 185 korun mě trochu zarazilo. Chvíli jsem si říkala, jestli to není nějaký překlep. Přece jen, je to jen vejce, trocha uzeniny, pečivo. Nic, co by bylo v nákladech extrémně drahé. Ale překlep to nebyl. Taková normální, spíše skromnější snídaně pro jednoho, bez nápoje samozřejmě, by mě s dýškem stála 200 Kč. No, nedivte se mi, že mě přešla chuť.

Radši na oběd

Jak říkám, nikomu do podnikání mluvit nechci. I kdyby snídaně stála pětinásobek, je to věc provozovatele. A je to moje svobodná volba, zda tam půjdu, nebo ne. Když ale v tom samém podniku potom vidím v polední nabídce svíčkovou na smetaně s knedlíkem za 165 Kč a k tomu malou polévku za 25 Kč, logicky si musím ťukat na čelo. I kdyby omáčka nebyla s pravou svíčkovou, ale s obyčejným zadním masem, v nákladech je to pořád víc než vajíčko. A co samotná práce s tou omáčkou? Kdo ji někdy vařil, ten ví, jaká je to dřina.

Ale tak to prostě je. Za tři vejce smíchaná na pánvi s uzeninou zaplatím 185 Kč, a za omáčku s masem a knedlíkem, se kterou se kuchař lopotí půl dne, dám jen 165 Kč. O tom, co mě víc zasytí, ani nemluvě. Tak se mi nedivte, že nápad jít na snídani padl. Do tohoto konkrétního podniku si raději zajdu na oběd. Ten mi za dvě stovky s polévkou smysl dává. Tři vejce se šunkou fakt ne.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz