Hlavní obsah

Na manikúru a kosmetiku máš, tak ze sebe přestaň dělat nemajetnou chudinku

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Freepik

Když si člověk stěžuje na nedostatek peněz, mělo by to na něm být na první pohled vidět.

Článek

Jsem člověk, který si moc nestěžuje. Když mě něco trápí, vždy se snažím to vyřešit sama. A je jedno, jestli jde o zdravotní problémy, psychické potíže, nebo nedostatek peněz. Ne každý to má ale stejně. Mám ve svém okolí několik známých, které jsou pravým opakem. Ať se jim stane cokoli, mají děsnou potřebu to roztroubit do světa a postěžovat si.

„Nemáme peníze“

Kdo dnes má tolik peněz, aby byl opravdu spokojený? Je jedno, jestli člověk bere minimální, průměrnou mzdu, nebo poslanecký plat. Vždycky by byl spokojenější, kdyby měl ještě víc. Z té mzdy, která může na první pohled vypadat zajímavě, ukrojí velkou část náklady na bydlení, hypotéka nebo jiná půjčka. Potom musíme platit služby, telefony, jídlo, internet. Musíme se oblékat a zabezpečit děti. Zbýt musí i na kulturu a zábavu.

Když si to člověk spočítá, peníze létají sem a tam. Nikdy jsem si ale na nedostatek peněz nestěžovala. Vím, že kdyby bylo nejhůř, prostor k úsporám by se našel. Mám ale známou, která si na nedostatek peněz neustále stěžuje.

Jednou jsem to nevydržela

Ty rozhovory jsou stále stejné. Její manžel vydělává málo, ona má malou mateřskou, jejich měsíční výdaje jsou astronomické a mají problém vyjít. Když tohle posloucháte pořád dokola, přestane vás to bavit. Jednou jsem to už nevydržela, v klidu jsem se na ni podívala a zeptala se: „Kolik tě stál účes, manikúra a kolik dáváš za kosmetiku a úpravu řas?“

Chvíli bylo ticho. Ha, tohle asi nečekala. Snažila se odvést řeč jinam, ale mě to začalo bavit. Začala jsem počítat. Pár tisíc za kadeřnictví, tisícovka za kosmetiku a minimálně pětistovka za nehty. To je měsíčně přes tři tisíce určitě. Ročně přes třicet tisíc korun. Slušná částka, de facto vyhozená jen za vzhled. Dle jejího výrazu jsem nebyla daleko od pravdy. Ostatně, sama tyto služby využívám, takže vím, kolik to stojí. Chápu, že nějaká kamarádka na vesnici to doma v kuchyni udělá za třetinu, ale když navštěvujete profesionála, musíte za to zaplatit.

Tak si nestěžuj!

Pokud máš na parádu, nemáš si na co stěžovat. Upravená tvář, obočí, hezké nehty, dokonalé vlasy – to všechno jsou věci, bez kterých se člověk obejde, když má skutečně finanční problémy. Jsou to věci, na kterých bych začala šetřit jako první, kdybychom se dostali do finanční tísně. Tobě nevadí měsíčně vyhodit pár tisícovek za krásu. Tak špatně na tom tedy určitě nejsi. Tak si laskavě nestěžuj, nemáš na co.

Anketa

Jste spokojeni se svou finanční situací?
Ano, jsem
0 %
Ne, nejsem
100 %
Celkem hlasovali 2 čtenáři.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz