Článek
Možná by to byla pohodová brigáda – jen sedět na recepci, vařit kávu a vítat návštěvy. Občas odepsat na nějaký ten email nebo zvednout telefon. Pro mnoho žen to možná zní jako splněný sen. Já mám ale o něco vyšší ambice. Chci dělat práci, ve které budu opravdu užitečná, která mě bude naplňovat a přinášet skutečné výsledky. Práce na recepci ve firmě tohle pro mě jednoduše nesplňuje.
Vím, o co tu jde
Když vstoupíte do jakékoliv firmy s recepcí, vidíte to samé. Na recepci sedí pěkná dívka, jejímž hlavním úkolem je přivítat návštěvu, ohlásit ji, uvařit kávu a případně doprovodit k příslušným dveřím. To je podstatná část její pracovní náplně. K tomu občas něco odklikne na počítači, zvedne telefon nebo přijme poštu. Je to práce, kterou zvládne v podstatě kdokoliv. Ale firmy si pečlivě vybírají, kdo ji bude dělat.
Nejde ani tak o zkušenosti, dovednosti nebo životopis, jako spíš o to, jak daná žena vypadá. I když mě jako matku dvou dětí těší, že jsem byla vybrána a že nejsem úplná „ošklivka“, není to práce, která by mě naplňovala.
Nebavilo by mě to
Neříkám, že by to nebyla pohodová práce, ale mě by to prostě nebavilo. A upřímně, i mzda odpovídá tomu, co bych měla na starost. Celý den bych musela mít na tváři nucený úsměv, abych udělala dobrý první dojem, vítat návštěvy, vařit jim kafe a zvedat telefony – to je pro mě trochu málo. Celý den bych jen seděla a kousala se nudou, protože pochybuji, že ve firmě, kde jsem byla na pohovoru, panuje nějaký velký ruch.
Chápu, že firmy chtějí mít na recepci reprezentativní osobu, ale klidně si mohou najmout nějakou mladou, krásnou studentku, která bude ráda za brigádu. Jako žena s určitým vzděláním a praxí tuhle práci prostě nemůžu přijmout. Přijala bych ji možná za předpokladu, že by firma výrazně zvýšila nabízenou mzdu. Ale za těchto podmínek pro mě tahle pozice nestojí za to.
Je to vůbec nutné?
Přemýšlím, jestli je vůbec nutné, aby na recepci seděla pohledná žena. Ve většině firem, se kterými jsem se setkala, jsou tam vždy dlouhovlasé „barbíny“ s dokonale vyladěným vzhledem a outfitem. Je to opravdu tak nezbytné? Myslí si firmy, že když budou mít na recepci „sexy kočku“, udělají dobrý dojem? O tom dost pochybuji. Firma by měla dělat dojem tím, co umí, jak vydělává, jak roste a jak celkově působí. Ne tím, že na recepci sedí žena s úsměvem, výstřihem a minisukní. A takovou já opravdu nikdy být nechci. Raději budu bez práce.