Hlavní obsah
Názory a úvahy

Šetřit vodou se naší rodině nevyplatí, skončilo to nehygienickým fiaskem

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Freepik

Všude čtu, že základem nízkých faktur za energie je spořivost. Tak jsme to zkusili a k ničemu to nevedlo.

Článek

Nikdo nechce platit víc, než musí. A je jedno, za co to je. I nyní jsou velkým tématem výdaje za energie. Především za elektřinu a plyn. Ale nemalou položku v rozpočtu činí také voda. My plyn nemáme, topíme tepelným čerpadlem, tak jsme zkusili šetřit jak s elektrickou energií, tak i s vodou. A skončilo to fiaskem.

Jak šetřit?

První krok byl jasný. Zjistit si, jak vlastně za elektřinu šetřit. Myslela jsem, že se skutečně dozvím něco nového, originálního, něco, co neznám. Ale rady o tom, že mám snížit teplotu vody na bojleru, nebo ho naprogramovat, aby spínal jen v levnějším tarifu, pro mě nejsou nic nového. Stejně jako pro naši rodinu není žádná novinka zhasínání, používání LED svítidel, nebo vypínání „standby“ režimu. Jako normální hospodyňka vím i to, že z hlediska úspor není na škodu naprogramovat pračku nebo myčku na čas, kdy spíná levnější tarifní pásmo.

V případě vody to bylo skoro stejné. Místo vany mi bylo doporučeno sprchování. A potom samozřejmé věci, jako vypínání sprchy, když se mydlíme, nebo vypínání tekoucí vody během čištění zubů. U vody se ale, na rozdíl od elektřiny, jedna smysluplná rada přece jenom objevila. Ale byla hodně bizardní.

Vana a kýbl

Moc se mi do tohoto tipu nechtělo. Přece jenom, sprchovat se v zašpuntované vaně, tu vodu od špíny a mýdla tam nechat a potom ji nabírat do kýble a pomocí ní splachovat toaletu, to není pro každého. Přesto jsem se do toho tedy pustila. Abych si sama sobě dokázala, kolik vody dokážeme jako rodina ušetřit a zda lze nějak snížit naše měsíční náklady.

No, po pár dnech jsem to vzdala. Té vody, co po našem sprchování zůstala ve vaně, nebylo zase až tolik, aby se to nějak výrazně podepsalo na našem vyúčtování za vodu. Nehledě na fakt, kolik vody jsem následně spotřebovala tím, když jsem drhnula těch několik šedých proužků, které se na naší vaně vlivem tohoto testu vytvořily. Holt špína na našich tělech je, aniž bychom si to uvědomili.

Fiasko

Jedním slovem fiasko. Patrně jsem byla od mala vychovávána tak, abych žila odpovědně. Abych šetřila elektřinou i vodou zcela automaticky. Žádné doporučení, které jsem se dočetla, pro mě nebylo nijak nové, ale byly to zcela samozřejmé věci, které praktikujeme roky.

Ale bizár s ponecháním vody ve vaně a následné nabírání do kýblu a přelévání do toalety, to radši nechám někomu, komu to přijde v pořádku. Vzhledem k množství ušetřené tekutiny řeknu narovinu, že nějaká ta stovka měsíčně navíc nás opravdu nezabije. Radši čistou a hygienickou domácnost.

Anketa

Plýtváte energiemi?
Žijeme tak, abychom neplýtvali
71,4 %
Občas děláme něco, co nás stojí víc
16,4 %
Ano, spotřebu nijak neřešíme
12,2 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 140 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz